Flyhistorie nr. 14

vingtor

ScanFlyer Blue
Forside_14_200pix.jpg

Flyhistorie nr. 14 vil være på vei til abonnentenes postkasser kommende uke. Av innholdet vil vi nevne:

• Convair CV440 Metropolitan i SAS
  • Et mislykket fluktforsøk med Ju 88 - og heving av vraket
  • Historien om en Storch
  • Navn på Luftforsvarets fly
  • Aeronca K Scout i Norge
  • 717 skvadron 60 år
  • Seilflytur med Eon Baby
  • Øvelsesmønster og konkurranser i NATO
  • C-17 - Luftforsvarets nye transportfly
  • Modellfly – Armstrong Withworth 35 Scimitar
  • Spitfire PR Mk.IV AB314
  • Post Mortem – våre glemte flygere

Pris på årsabonnement (4 nummer) er 280kr. Dette bestilles enklest ved å betale inn beløpet på kontonummer 8902.12.41645. Send gjerne også en epost til abonnement@flyhistorie.no.
Eldre nummer kan bestilles fra museumsbutikken på Norsk Luftfartsmuseum i Bodø. Tlf. 75507850 / Fax. 5507883, epost: butikk@luftfart.museum.no.

Bladene selges også på Flysamlingen på Gardermoen, Flymuseene på Sola, i Bodø og på Tolga, dessuten hos Smallsize Hobbylands butikker.

Nils (redaktør)
www.flyhistorie.no

Er det noen som har fått Nr. 14 i kassen?

Hentet akkurat mitt eksemplar i postkassen :)

Ser veldig lovende ut, skal kose meg med det i kveld når resten av familien ser X-faktor.

Yngve

Fikk mitt på fredag - og som alltid er det en stor glede å lese Flyhistorie. All ære til dere som gjør jobben med å lage det! :up:

I dag kom bladet endelig til min postkasse, tusen takk for et fint blad. Flott jobb av redasksjonen også.

Og selv om dette er en Metropollitan nummer (veldig velkomment!) så må det sies at midtsidebildet er verdt hele bladet alene, og vi har jo diskutert det her på forumet tidligere i høst :)

Veldig interessant og variert utgave - som vanlig! Gutta som gjør dette bladet på dugnad på fritiden gjør en fantastisk jobb (Nils, Mats, Kim, CK, m.fl.)! Personlig ble jeg svært glad for Kay Hagbys artikkel om Thor Solbergs "Aeronca K Scout"! Interessant! Alt som har med Thor Solberg å gjøre leser jeg gjerne mer av!

Steinar
http://www.seabee.info

Jeg venter ennå i spenning :-)

Espen

Du skulle hatt det nå, for godt og vel en uke siden. Ta kontakt med redaksjonssekretæren (epost@flyhistorie.no) så sender han deg sikkert et nytt nummer, og sjekker om abonnementet er i orden.

Nils

Takk skal du ha Nils! Det har vært litt problemer med tidligere nummer, så jeg får ta kontakt nok en gang.

Beste hilsen Espen

Nok ett flott blad !

Som abbonent ba jeg om å få 5 ekstra blader til å dele
ut til flyvenner som ikke allerede abbonerer på bladet.

Det er nå gjort, og iallefall 4 lovet å starte et abbonemang.
Flyhistorie er et altfor bra blad til å forsvinne hvis økonomien
ikke er bra nok, så jeg oppfordrer alle til å gjøre noe lignende.
Om dere ikke ber om blader til å dele ut, så hvis deres eget
til flyvenner og andre som kan ha interesse for.

Happy reading,

Ruben

Bra jobba, Ruben, og godt initiativ. Å dele ut gratiseksemplarer kan være en god investering for å få flere abonnenter.

Nils

Back