• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyhavari i Venezuela

Bilder fra crashsite her.
Litt merkelige bilder da det ser ut som flyet er (ihvertfall) uten venstre vinge og har skrapemerker på v.side, som om det har veltet over på venstre side under crashet. Der ogå ut som det har skjedd på en slags P-plass og at det er i et befolket område.
http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Plane-Crash-In-Venezuela-47-Passengers-On-Board-Airline-Conviasas-Domestic-Flight/Article/201009215726628?lpos=World_News_First_World_News_Article_Teaser_Region_0&lid=ARTICLE_15726628_Plane_Crash_In_Venezuela:_47_Passengers_On_Board_Airline_Conviasas_Domestic_Flight
 
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7290950

Amund Aune Nilsen has the skills til å skrive luftfartsrelaterte artikler. Rett flytype og greier, thumbs up!

"Flyet styrtet på eiendommen til den statseide stålprodusenten Sidor, som har et stort produksjonsanlegg og store landområder ved Ciudad Guyana. Det er ingen skader på anleggene, ifølge tjenestemenn."
 
Veldig trist dette :(

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7290950

Amund Aune Nilsen has the skills til å skrive luftfartsrelaterte artikler. Rett flytype og greier, thumbs up!

"Flyet styrtet på eiendommen til den statseide stålprodusenten Sidor, som har et stort produksjonsanlegg og store landområder ved Ciudad Guyana. Det er ingen skader på anleggene, ifølge tjenestemenn."

Men illustrasjonsbildet bør byttes ut siden det helt klart viser en Dash 7..
 
Skremmende å høre om flystyrten. Det var Puerto Ordaz vi måtte lande på etter en aborted landing i Ciudad Bolivar i juni i år, ettersom banen i Puerto Ordaz (som ligger rett over elven for Ciudad Guyana) er lengre enn i Ciudad Bolivar.

Jeg går ut ifra at det var en del turister ombord. Flyet gikk mellom Isla Margarita og Puerto Ordaz, der førstnevnte er en kjent ferieøy og sistnevnte er et fint utgangspunkt for turer langs Orinoco-elven, samt turer nedover på Guyana-platået. Ellers er Puerto Ordaz et stort industriområde..

Flyturene i Venezuela (som ikke var med Conviasa) kan du lese mer om her:

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=68100
 
Triste greier :( nettsiden til selskapet viser at de har Dash 7 i flåten. Er det utelukket at det er en slik som har havarert?
 
Men hvorfor det her og på flere nettsteder brukes bilde av en havarert DASH-7 skjønner jeg ikke. Selskapet har også en slik med reg YV-1003 (c/n 103) som hadde en landing hvor høyre hovedunderstell kollapset i 2005. Det står 1995 på airliners.net, men selskapet ble ikke stiftet før i 2004.

Hehe, la ikke merke til noe forskjell... Men når du sier det så er det vel noe sånn som at journalistene / avisene (hvem det nå er som gjør det...) har hoppet til og kjøpt alt som har "ulykke" og "flyselskapets navn" i samme "tag - line". Da trekker jeg tilbake litt av min ros, for slikt burde de holde seg for god for. Man skal jo gjerne sjekke at det man skriver og publiserer er korrekt.
 
Hehe, la ikke merke til noe forskjell... Men når du sier det så er det vel noe sånn som at journalistene / avisene (hvem det nå er som gjør det...) har hoppet til og kjøpt alt som har "ulykke" og "flyselskapets navn" i samme "tag - line". Da trekker jeg tilbake litt av min ros, for slikt burde de holde seg for god for. Man skal jo gjerne sjekke at det man skriver og publiserer er korrekt.

Spurte en journalist på jobben, og hun sa at bildet hadde kommet med feil label fra bildebyråene, så det eneste man da kunne gjøre er å se forskjell på ATR-42 og Dash-7, og det er ikke så mange som kan. Så det er nok èn person som har gjort feil et sted.
 
... og så er vi som vanlig i gang med å sjikanere ikke-fag journalister etter en flyulykke. Kanskje man skulle tenke mer på selve ulykken enn et illustrasjonsbilde. Jeg fatter altså ikke hvorfor dette kommer opp hver eneste gang - dette er helt uinteressant for alle andre enn oss tullebukkene som faktisk tar en titt på disse bildene :old
 
Back
Top