Levert, i SAS farger. 2015 modell, ex-Garuda
ATR 72 -600 1254 SE-MNP Braathens Regioal delivery 04apr25 LFBF-ARN, SAS cs ex M-ABRR
ATR 72 -600 1254 SE-MNP Braathens Regioal delivery 04apr25 LFBF-ARN, SAS cs ex M-ABRR
ATR 72 -600 1262 9H-ALA Nordic Aviation Capital air-test at LFBF 26may25, for Braathens Regional ex PS-VPA
ATR 72 -600 1262 SE-MNR Braathens Regional delivery 12jun25 LFBF-ARN ex 9H-ALA
Planlagt levert i dag
Ser da ut som følgene er i SAS farger: MKA, MKB, MKD, MKN, MNP, MNR
Tror du menar SE-MKM (inte SE-MKN)
Dublin, Ireland – [26 June 2025] – Abelo, the dedicated turboprop aircraft lessor, is pleased to announce the acquisition of three 2015/2016-vintage ATR 72-600 aircraft from Bramora Ltd.
3 av maskinene er solgt fra det Per G Braathens eide selskaper Bramora Ltd, to leasingselskapet Abelo
https://aviator.aero/press/abelo-to-acquire-three-atr-72-600-aircraft-on-lease-to-braathens
Bak betalingsmur: https://check-in.dk/slut-med-seriecharter-udfaser-airbus-flaaden/Braathens International Airways vil i løbet af 2026 udfase samtlige syv Airbus-fly og overgå til en enhedsflåde af ATR 72-600.
Var det ikke så lukrativt å fly for sunclass og andre allikavel? Eller planlegger kanskje sunclass å fly mindre fly selv? Evt sende flere med vanlige rutefly?
Det er lite som tydet på det var lukrativt. Var vel mest Apollo, og der det var volum nok så blir det vel fort SAS også faller vel resten bort eller man må finne rutefly?
I et nytt forsøk på å tjene penger i flybransjen må Per G. Braathen (64) først kvitte seg med både fly og personell. – Alt annet tjener jeg penger på, sier han.