Flyforbindelse videre mistet pga teknisk feil på fly
Dette har jeg i og for seg tatt opp tidligere i en annen tråd, men da gikk jeg ikke nærmere inn på det som rammet meg, noe jeg tenkte å bruke denne tråden til. Torsdag forrige uke (28. april), mistet jeg flyet mitt videre fra Stockholm til Oslo, pga flyet mitt fra København til Stockholm ble i siste liten kansellert pga teknisk feil på flyet. Så var det bare å stille seg i kø hos Transfer Center på Kastrup for å få ombooket billetten til en senere avgang. Dessverre var det allerede en lang kø for å trekke kølapp og en enda lengre kø for de som allerede hadde trukket kølapp, så det tok sin tid før det ble min tur og jeg kunne bli ombooket.
Da viste det seg at jeg kunne bli ombooket til et fly til Stockholm som gikk kl 16.15 (opprinnelige avgangstid med det flyet som ble kansellert var 14.15). Flyet mitt videre til Oslo skulle gå 17.30. Jeg ville med andre ord akkurat miste flyet mitt videre.
Dem ville heller ikke hjelpe meg videre enn til Stockholm, av diverse grunner. Dette var pga jeg ike hadde bestilt gjennomgående billett, og at det var forskjellige priser på billettene. Jeg hadde bestilt SAS last minute-ungdomsbilletter dagen før (alle billettene var med SAS), og da var det heller ikke mulig å bestille gjennomgående billett.
Det jeg fikk tilbud om, var å enten bli ombooket på neste fly til Arlanda kl 16.15 og miste flyet mitt videre, eller få pengene refundert for denne enkeltstrekningen. Uten å ha noe særlig valg, ble sistnevnte alternativ valgt, og da var det bare å stille seg i kø hos billettkontoret til SAS på Kastrup. Der fikk jeg, etter mye om og men, ombooket billett direkte til Oslo i stedet og det uten noen ekstra kostnad. Det takket jeg jo ja til. Men jeg fikk ikke refundert for den ubrukte billetten Stockholm-Oslo.
Så, det jeg lurer på: Kan SAS gjøre dette? Altså, nekte meg hjelp videre enn til Stockholm pga teknisk feil på et av deres fly. Det er jo litt urettferdig at jeg skal bli skadelidende pga et av deres fly streiker. Og ettersom jeg hadde bestilt med SAS hele veien, trodde jeg saken skulle være grei. Jeg synes dette var en noe ubehagelig opplevelse, fordi nå er jeg redd for hva som kan skje hvis jeg mister en connection videre neste gang jeg er ute og reiser med et og samme flyselskap.
Dette har jeg i og for seg tatt opp tidligere i en annen tråd, men da gikk jeg ikke nærmere inn på det som rammet meg, noe jeg tenkte å bruke denne tråden til. Torsdag forrige uke (28. april), mistet jeg flyet mitt videre fra Stockholm til Oslo, pga flyet mitt fra København til Stockholm ble i siste liten kansellert pga teknisk feil på flyet. Så var det bare å stille seg i kø hos Transfer Center på Kastrup for å få ombooket billetten til en senere avgang. Dessverre var det allerede en lang kø for å trekke kølapp og en enda lengre kø for de som allerede hadde trukket kølapp, så det tok sin tid før det ble min tur og jeg kunne bli ombooket.
Da viste det seg at jeg kunne bli ombooket til et fly til Stockholm som gikk kl 16.15 (opprinnelige avgangstid med det flyet som ble kansellert var 14.15). Flyet mitt videre til Oslo skulle gå 17.30. Jeg ville med andre ord akkurat miste flyet mitt videre.
Dem ville heller ikke hjelpe meg videre enn til Stockholm, av diverse grunner. Dette var pga jeg ike hadde bestilt gjennomgående billett, og at det var forskjellige priser på billettene. Jeg hadde bestilt SAS last minute-ungdomsbilletter dagen før (alle billettene var med SAS), og da var det heller ikke mulig å bestille gjennomgående billett.
Det jeg fikk tilbud om, var å enten bli ombooket på neste fly til Arlanda kl 16.15 og miste flyet mitt videre, eller få pengene refundert for denne enkeltstrekningen. Uten å ha noe særlig valg, ble sistnevnte alternativ valgt, og da var det bare å stille seg i kø hos billettkontoret til SAS på Kastrup. Der fikk jeg, etter mye om og men, ombooket billett direkte til Oslo i stedet og det uten noen ekstra kostnad. Det takket jeg jo ja til. Men jeg fikk ikke refundert for den ubrukte billetten Stockholm-Oslo.
Så, det jeg lurer på: Kan SAS gjøre dette? Altså, nekte meg hjelp videre enn til Stockholm pga teknisk feil på et av deres fly. Det er jo litt urettferdig at jeg skal bli skadelidende pga et av deres fly streiker. Og ettersom jeg hadde bestilt med SAS hele veien, trodde jeg saken skulle være grei. Jeg synes dette var en noe ubehagelig opplevelse, fordi nå er jeg redd for hva som kan skje hvis jeg mister en connection videre neste gang jeg er ute og reiser med et og samme flyselskap.