Flydagen på Geiteryggen 25. august

AggTouchdown

ScanFlyer Gold
Flydagen på Geiteryggen 25. august

Har tenkt meg en tur til Geiteryggen neste helg, men har ikke vært der før og lurer på hvordan fotoforholdene er der? Har man motlys hvis man står inne på stevneområdet, eller er det et alright sted å stå?

Noen andre her som har tenkt å ta turen?

Re: Flydagen på Geiteryggen 25. august

Har vært der hvert år siden de begynte med denne flydagen, og skal nok dit denne gangen også.

Det blir nok motlys fra stevneområdet utover dagen, ja.:(

Men mulig å bevege seg over på flyklubbens område etterhvert.

Programmet er spikret, datoen er hukket av for lenge siden, så nå er det bare å lade batteriene frem til lørdag!

http://www.warbird.no/article.php?Id=143

Og klokken 15.00 blir det F-16 Jubileumsdisplay med testpilot Eskil Amdahl! Da får jeg med meg det for andre gang i år. Dere som enda ikke har sett det, har mye å se frem til!

Vi sees på Geiteryggen :)

Vurderer å ta turen Geiteryggen, men siden jeg ikke bor i den delen av landet så blir det kanskje en lørdagskveld på hotell i Skien. Er det noe "liv laga" i denne byen en lørdagskveld, eller bør jeg komme meg til en annen by?

Og ikke glem at det skal være 'barnedåp' klokken 15:15. Widerøes -300 LN-WFS skal døpes 'Telemark' på stevnet.

Last edited:

Og ikke glem at det skal være 'barnedåp' klokken 15:15. Widerøes -300 LN-WFS skal døpes 'Telemark' på stevnet.

Hvis vær (og kone) tillater det, sykler jeg en tur til Geiteryggen i morgen for å overvære dåpen.

I`m there! Værmeldingen ser ikke så ille ut heller! Ikke på yr i allefall.:cool:

Kom nettopp hjem fra Geiteryggen, må innrømme at om jeg hadde visst at F-16 skulle avlyse så hadde jeg nok blitt hjemme. Jeg og madammen hadde med oss søskenbarnet mitt og kjæresten hans. Det var hennes første airshow, og med masse dødtid og ingen høydepunkter så tror jeg ikke førsteinntrykket ble så bra. Overhørte familien som satt ved siden av oss da de sa "F-16 kommer ikke, da kan vi like godt dra hjem" - vi gjorde det samme...

Hm hm F 16 hadde fine runder over Lillestrøm på vei tilbake...

Kom nettopp hjem fra Geiteryggen, må innrømme at om jeg hadde visst at F-16 skulle avlyse så hadde jeg nok blitt hjemme. Jeg og madammen hadde med oss søskenbarnet mitt og kjæresten hans. Det var hennes første airshow, og med masse dødtid og ingen høydepunkter så tror jeg ikke førsteinntrykket ble så bra. Overhørte familien som satt ved siden av oss da de sa "F-16 kommer ikke, da kan vi like godt dra hjem" - vi gjorde det samme...

HM hm hva skjedde??

Du for ta henne med til Oslo neste helg. Hvis hun ikke blir hekta etter oppvisningen til Patrouille de France er det vel neppe håp uansett.

Godt spørsmål, Eskil skulle visstnok fly på Rudskogen Motorfestival 1445, i programmet på Geiteryggen stod det at han skulle fly der 1500. Begynte å ane ugler i mosen da jeg så det og rundt klokka tre sa de at Luftforsvaret hadde bestemt at han ikke fikk fly på Geiteryggen og at de ikke forstod hva som foregikk siden de hadde hatt en god dialog med både Luftforsvaret og Eskil.

Godt spørsmål, Eskil skulle visstnok fly på Rudskogen Motorfestival 1445, i programmet på Geiteryggen stod det at han skulle fly der 1500. Begynte å ane ugler i mosen da jeg så det og rundt klokka tre sa de at Luftforsvaret hadde bestemt at han ikke fikk fly på Geiteryggen og at de ikke forstod hva som foregikk siden de hadde hatt en god dialog med både Luftforsvaret og Eskil.

Forsvarsministeren var på Rudskogen ;)

operativ årsaker = rudskogen motorfestival :D

no comment.

Det jeg hørte at det var en bonde i nærheten som satt seg på "bakbena" pga. av F16 støy :(

Back