Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
Igjen, du KAN IKKE, og jeg vet ikke hvordan jeg skal utheve dette nok, sammenligne et år der Forsvaret spytter inn hundrevis av millioner på flere flystevner, med en flydag på en liten flyplass, arrangert av en liten gjeng som flyr og vedlikeholder veteranfly på fritiden, der de bruker all sin fritid i flere måneder på å gjøre dette til en fin dag for besøkende, med GRATIS inngang, der du får se fly som har viktig norsk militærhistorisk sammenheng. Vi har ikke muligheten til stevner som Flying Legends osv, da det rett og slett ikke finnes nok folk med nok penger i Norge til å dra fire-fem Spitfire, en B-17, to-tre Yak, fire Mustang, en Corsair og et par Sea Furies opp av lommene... Og hvis du venter deg Patrouille de France og Aerostars på Kjeller hvert år fremover tror jeg du må tenke om igjen...
Det nærmeste man kommer Flydagen på Kjeller som jeg kan tenke på, er Shuttleworth Collection i England. De har en litt mer omfattende samling enn på Kjeller, men flydagene deres er stort sett det samme; Eldre småfly som verken kan vise til stor fart eller mye bråk. Gøy likevel? Å ja!
Voldsomt så blasert folk her inne har blitt, men godt å se at noen av dere ser fornuften i det hele. Velkommen til Flydagen 2013!![]()
Ser jo forsåvidt den, men det gjør at det blir litt uintresant for meg.
Men det som forundrer meg er at de ikke en gang har fått det norske forsvaret til å stille med F16 oppvisning. En ting er at de ikke har fått tak ifra utlandet, men at ikke RNOAF stiller en gang stiller jeg meg undrende til. De har vel altid vært på Kjeller med F16 oppvisning av et eller annet slag.