• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flybilder fra Værnes

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Flybilder fra Værnes

Da har jeg vært en tur innom Værnes igjen. Denne gang på besøk hos en flygeleder i tårnet sammen med resten av fjorårets bardufoss-kull. Frøs av meg hender og fingre for å få tatt noen bilder x antall skumle meter over bakken. Holdt meg godt inntil tårnbygningen ;)

Folk har nå tatt bilder fra tårnet før, meg selv inkludert, men jeg har aldri sett bilder tatt fra ENVA TWR...

Avgang til Alicante - rotate
AG_MG_9980.jpg

og Gear Up
AG_MG_9982.jpg

Simulator-posisjon
AG_MG_9963.jpg

Widerøe drar til ENTO etter ankomst fra Dannmak
AG_MG_0003.jpg

LN-innsekt
AG_MG_0052-VERSJON2.jpg

Amsterdamflyet ankommet Værnes. Mon tro hvor mange som ble tatt i tollen :-p
AG_MG_0056.jpg

Her er bilen som stod å snakket med oss i en halvtimes tid i forrige uke da vi sto og tok bilder på bakkeplanet. Han lette nok etter en vei å kjøre opp til tårnet for å spørre hva jeg drev med... stakkars avinor-dyr disse "security'en-folka".
AG_MG_0089.jpg

LN-KKV :) På tide å bli personifisert på halen? Kanskje noen som jobber på ENGM kan ta med seg tagge-utstyret og hoppe opp på halen en natt og tegne grunnleggeren av dette forum? :)
AG_MG_0101.jpg

AG_MG_0111.jpg

Men NAX er ikke de eneste som har glemt å male fly... LTR f.eks.
AG_MG_9974.jpg

Wingtip vortex beveger seg som kjent nedover. Her har de truffet vannet. Om noen er i tvil så; Ja... dette skjedde HVER GANG noen hadde landet :-)
AG_MG_0102.jpg

Svensk helikopter dro avgårde sørøstover
AG_MG_0114.jpg

Postflyet
AG_MG_9975.jpg

AG_MG_9988.jpg

Jepp det var det. Håper det falt i smak.

Replying to Topic 'Flybilder fra Værnes'

Han lette nok etter en vei å kjøre opp til tårnet for å spørre hva jeg drev med... stakkars avinor-dyr disse "security'en-folka".

...og er de av samme kaliber som enkelte andre av samme rase på andre unevnelige flyplasser, så er det ikke bare å komme her..., å komme her..., på FLYPLASS'N MIN !!!

Bildene, by-the-way...., var supre!:up:

Dette var utrolig lekkert!

Ingen bilder fra selve glasshuset?

THS: Ett bilde fra ATC-kuvøsa men det er fullt av Luftkrigsskole-kadetter på bildet at du ville ikke sett noen skjermer likevel. Jeg skal snart tilbake dit å ta flere bilder i forbindelse med intervju av en flygeleder der som vi hadde som instruktør på de første teorikursene på flyskolen. Takker for kommentarer! :)

Det er noe eget med bilder fra høyden. Kjekk vinkel å se take-offs fra.
Sku ønske jeg og jobba der (helt alvorlig):spin:

Har ikke Norwegian 2-3 fly nå som har flydd noen mnd uten "Logo" på halen?
Er vel på tide og få på noen fjes der bak nå synes jeg.

Airbus 330. :)

LN-KKV På tide å bli personifisert på halen? Kanskje noen som jobber på ENGM kan ta med seg tagge-utstyret og hoppe opp på halen en natt og tegne grunnleggeren av dette forum?

Unnskyld meg!!! Dette får omverden til å tro at det bare jobber kjeltringer og taggere på ENGM. Dæven steike, dem der pokker ikke bedre på ENVA... Dette var å gå litt langt:lol :lol :lol :lol

Er ikke en av forutsetningene for å komme på halen til Norwegian at du har levert inn verktøyet?.....

Back