flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Spennende. De regner vel med at minimum en av aktørene på dansk innenriks er vekke til den tid. Nekter å tro at der er marked nok for 4 aktører. I tillegg har vel flybe mer egnede maskiner til dette? Ser for meg at Norwegian trekker seg og fokuserer utelukkende på utenriks fra Danmark iløpet av 2012, med mindre Cimber går konkurs. Da blir de vel værende. Men dette blir bare spekulasjon fra min side. Hvorfor er det forøvrig slik at ingen nye etablerer seg på norsk innenriks mellom de store byene? Det er vel marked for det?

Last edited:

DY kommer nok ikke til å trekke seg ut av AAL.
Jeg tror heller på en økning derfra ut i europa. Det er også mye transfer med DY videre fra CPH.

KRP er jeg derimot veldig usikker på...

Enig, DY har lavere kostnader. De vil alltid overleve på det, selv om de har lavere frekvens vil de kunne ta de populære avgangstidene med større fly.

DY trekker seg ikke. De er avhengig av feed til sine kommende IC-ruter.

Hvis FlyBe ønsker at flyve dansk indenrigs, så skal de nok ikke bruge Q400. Folk ønsker JET..så EMB kan nok bruges
Hilsen Ole

Spennende. De regner vel med at minimum en av aktørene på dansk innenriks er vekke til den tid. Nekter å tro at der er marked nok for 4 aktører. I tillegg har vel flybe mer egnede maskiner til dette? Ser for meg at Norwegian trekker seg og fokuserer utelukkende på utenriks fra Danmark iløpet av 2012, med mindre Cimber går konkurs. Da blir de vel værende. Men dette blir bare spekulasjon fra min side. Hvorfor er det forøvrig slik at ingen nye etablerer seg på norsk innenriks mellom de store byene? Det er vel marked for det?

Det er kanskje det likevel? Det murres om at DAT vil etablere seg på Rygge Flyplass:

http://no.whichairline.com/nyheter/Luftfartsnyheter:-Rygge-Wizz-Air-og-Flybe-Nordic

hilsen

Murres? DAT skal etablere seg på Rygge, det er ingen nyhet lenger. Ruteprogrammet er ikke helt klart men den første ruten starter opp 31. oktober.
http://www.dat.dk/Pressemeddelelser-30949.htm
Det ellers en lengre tråd om det et annet sted på forumet, det er bare å gjøre et lite søk.

Syns det er litt underlig at Flybe kommer å si nå at de vil fly på dansk innenriks om ca. 2 år, kanskje litt tidligere. Med de tilstandene som er i DK nå er det veldig mye forskjellig som kan skjed før den tid.

Back