• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Spennende. De regner vel med at minimum en av aktørene på dansk innenriks er vekke til den tid. Nekter å tro at der er marked nok for 4 aktører. I tillegg har vel flybe mer egnede maskiner til dette? Ser for meg at Norwegian trekker seg og fokuserer utelukkende på utenriks fra Danmark iløpet av 2012, med mindre Cimber går konkurs. Da blir de vel værende. Men dette blir bare spekulasjon fra min side. Hvorfor er det forøvrig slik at ingen nye etablerer seg på norsk innenriks mellom de store byene? Det er vel marked for det?
 
Last edited:
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

DY kommer nok ikke til å trekke seg ut av AAL.
Jeg tror heller på en økning derfra ut i europa. Det er også mye transfer med DY videre fra CPH.

KRP er jeg derimot veldig usikker på...
 
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Enig, DY har lavere kostnader. De vil alltid overleve på det, selv om de har lavere frekvens vil de kunne ta de populære avgangstidene med større fly.
 
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

DY trekker seg ikke. De er avhengig av feed til sine kommende IC-ruter.
 
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Hvis FlyBe ønsker at flyve dansk indenrigs, så skal de nok ikke bruge Q400. Folk ønsker JET..så EMB kan nok bruges
Hilsen Ole
 
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Spennende. De regner vel med at minimum en av aktørene på dansk innenriks er vekke til den tid. Nekter å tro at der er marked nok for 4 aktører. I tillegg har vel flybe mer egnede maskiner til dette? Ser for meg at Norwegian trekker seg og fokuserer utelukkende på utenriks fra Danmark iløpet av 2012, med mindre Cimber går konkurs. Da blir de vel værende. Men dette blir bare spekulasjon fra min side. Hvorfor er det forøvrig slik at ingen nye etablerer seg på norsk innenriks mellom de store byene? Det er vel marked for det?


Det er kanskje det likevel? Det murres om at DAT vil etablere seg på Rygge Flyplass:

http://no.whichairline.com/nyheter/Luftfartsnyheter:-Rygge-Wizz-Air-og-Flybe-Nordic

hilsen
 
Re: flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs

Murres? DAT skal etablere seg på Rygge, det er ingen nyhet lenger. Ruteprogrammet er ikke helt klart men den første ruten starter opp 31. oktober.
http://www.dat.dk/Pressemeddelelser-30949.htm
Det ellers en lengre tråd om det et annet sted på forumet, det er bare å gjøre et lite søk.

Syns det er litt underlig at Flybe kommer å si nå at de vil fly på dansk innenriks om ca. 2 år, kanskje litt tidligere. Med de tilstandene som er i DK nå er det veldig mye forskjellig som kan skjed før den tid.
 
Back
Top