• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flybe vil ind på 5 danske indenrigsruter

jefi99

ScanFlyer Gold
Flybe vil ind på 5 danske indenrigsruter

Ubekræftede forlydender vil vide, at Flybe Nordic er klar til at åbne fem danske indenrigsruter i Danmark. Kilderne oplyser, at der skal flyves fra København til Billund, Bornholm, Karup, Sønderborg og Aalborg.

Sidst på eftermiddagen har Flybe Nordic udsendt en officiel presseerklæring, hvori det hedder, at Flybe på baggrund af Cimber Sterling-konkursen ønsker at gå ind på de danske indenrigsflyruter.

"Flybe kan bekræfte, at selskabet er i færd med at færdiggøre planer for det danske marked. Flere informationer følger, så snart vi har færdiggjort planerne," siger en pressetalsmand fra Flybe.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61952
 
Re: Flybe vil ind på 5 danske indenrigsruter

Som nævnt i en anden tråd: Gavner det at få mere og for meget kapacitet på ruterne...? Sønderborg og nok også andre har næppe grundlag for to ruter, gad vide hvem der vinder her.
 
Re: Flybe vil ind på 5 danske indenrigsruter

Som nævnt i en anden tråd: Gavner det at få mere og for meget kapacitet på ruterne...? Sønderborg og nok også andre har næppe grundlag for to ruter, gad vide hvem der vinder her.

Det er lidt forskelligt fra rute til rute.

På AAL tror jeg nu at konkurrencen er sund nok, men DY og SK sagtens både opretholde konkurrence og levere sæder nok
AAR kan sagtens bære to selskaber, men hvis der ikke kommer konkurrence på AAR-ruten, så må SK formentlig sætte større fly og/eller flere frekvenser ind.

SGD kan ikke bære mere end et selskab, og RNN kan nok heller klare mere end ét selskab på sigt.

Men på en rute som KRP forstår jeg ikke at SK går ind med en morgen- og en aftenafgang for at tage sig af feed til egne ruter.
 
Back
Top