Flybe konkurs

Re: FlyBe i trøbbel igjen

På lokale fora bekreftes det at de har gått i administrasjon

En trist dag for alle som jobber i Flybe

918955baff8b61757900c8fdd9716986.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Huffda... Da kommer det vel noe offisielt på et eller annet tidspunkt. Det er ikke noe hyggelig å være ansatt når det går som dette og gir ikke akkurat gode assosiasjoner. Fortsatt er der nok av tidligere TCX ansatte som ikke har kommet videre så dette vil ikke akkurat hjelpe på i bransjen på øyriket sett fra disse ansattes ståsted.

https://www.mirror.co.uk/news/business/breaking-flybe-grounds-planes-turns-21634079

Embattled airline Flybe has reportedly grounded multiple flights tonight amid speculation it could collapse.

There are multiple reports of passengers being turned away at UK airports.

The airline is however saying it was a "miscommunication".

Earlier it was reported Flybe was running out of cash and will not survive until the end of the month without help, with 2,000 jobs said to be at risk.

..............

BBC business editor Simon Jack said a source within the company had told him "the game is up".
He said Flybe was not going to make a formal announcement until its last plane had landed at around 11pm.

Fra Birmingham

06c525611d331e233dd4c9a9c90f8c98.jpg

Usikker på om det bare er en special case for å flytte fly til basen, men MAN-EXT fikk ta av nå nettopp, og folk på jobb sier flere kaller opp og sier at de er released og vil ut å fly.

Har hørt at de ikke fikk fuel i MAN tidligere i dag, kanskje en kaptein som hadde med bedriftskortet?

Problemet er jo at inntil selskapet faktisk er erklært under administrasjon er jo alt som normalt. Det var det samme i TCX men der var jo flygingene mye lenger og dermed sikkert litt lettere å holde showet i gang til siste sekund. At flyplassene tar arrest i fly betyr jo ikke annet enn at de venter på betaling for noe...

Dette er som en kopi av den siste dagen i TCX.

SKulle Virgin ikke overtage og så kalde det for Virgin Connect ??? eller er det også faldet til jorden

Hilsen Ole

SKulle Virgin ikke overtage og så kalde det for Virgin Connect ??? eller er det også faldet til jorden

Hilsen Ole

De så vel galskapen og lot det gå konkurs, for å kanskje plukke opp igjen de bitene de trenger for sin operasjon?

Hilsen Ole

Har man ikke penger til driften, kan man ikke gjøre så mye ,...

Et uttrykk sier "don't throw good money at bad".

Det virker ikke som så mange i Virgin systemet skjønte hva planene med Flybe egentlig har vært (hvis der er noen planer i det hele tatt) men de fikk det jo veldig billig da... De Virgin Connect planene jeg har hørt om fra folk som arbeider i Virgin var veldig forskjellig fra Flybes operasjon.

'Fyllepåmedtekst'

e57c082fd90f4d498931db0064e54e41.jpg

Synd for de 2000 ansatte

c1c3da1b8327b67b5bf3b9b822448c8d.jpg

Blir nå spennende å se hva som forsvinner, og hva som nå f.eks Loganair og Eastern kan plukke opp.

Det blir vel også nå noen ledige slots på MAN og LHR?

Glad jeg fikk flydd med dem før de gikk konk. Flydde med de EDI-SOU 13 februar i år. Da var flyet allerede helt hvitt...

Blir nå spennende å se hva som forsvinner, og hva som nå f.eks Loganair og Eastern kan plukke opp.

Det blir vel også nå noen ledige slots på MAN og LHR?

Dette kan vel bli en mulighet for Loganair og Eastern vil jeg tro så sånnsett er det vel positivt for dem.

LHR slottene de hadde var vel i utgangspunktet Little Red sine og de er vel kanskje fortsatt låst for skotske destinasjoner. MAN og BHX mister jo en del trafikk nå, og da spesielt BHX.

Glad jeg fikk flydd med dem før de gikk konk. Flydde med de EDI-SOU 13 februar i år. Da var flyet allerede helt hvitt...

Fikk ogsaa med meg dem fra London til Belfast. Deres beste ruter, uten at jeg vet hvilke det er, tas vel over av andre ganske fort.

Re: FlyBe konkurs

Loganair har allerede bekreftet at de stepper inn på flere av rutene, det er nok mange lønnsomme sektorer som kan snappes opp nå gitt ledig flåtekapasitet. Har hørt at MAN-ABZ var en av de mest lønnsomme Flybe-rutene fra Manchester. Det ryktes også at Tui og Jet2 har mer eller mindre fylt alle sommerslots T. Cook hadde her på MAN, så det ser ut til at sommeren kan bli travel for oss i tårnet tross alt.

Back