Flybe konkurs

Re: FlyBe i trøbbel igjen

Flyr de fortsatt noe produksjon for SAS?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

I motsetning til Monarch og TCX, virker det som Flybe blir sett på som en viktig aktør på grunn av deres regionale nettverk, som de tar grep for å holde i live.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

BBC har en lengre artikkel angående problemene til Flybe

https://www.bbc.com/news/business-51133166

Some have blamed fundamental problems with the business model, others bad management, competitive pressures, unfair taxes, or the vagaries of the oil and currency markets. In truth, it's a combination of all these, and more.

The firm's boss Mark Anderson has told staff that the firm still has a bright future ahead of it.

But Flybe has been in financial turmoil for years, and there are arguments that if current investors Virgin Atlantic (49%-owned by Delta Air Lines), Cyrus Capital Partners, and Stobart Group, can't make it work, who can?

The government sees enough value in Flybe to (surprisingly, perhaps) help with a rescue. So, how did we get here? And, crucially, is good money just being thrown after bad?
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

Michael O' Leary truer med søksmål over det han mener er ulovlig statsstøtte.

https://www.bbc.com/news/business-51140969

The boss of Ryanair has threatened legal action over the government help given to regional carrier Flybe.

Michael O'Leary has written a strongly-worded letter to the Chancellor, Sajid Javid, saying the state rescue of Flybe contravenes competition rules.

He argues measures that are being put in place to help Flybe should be extended to other airlines.

If they are not, Ryanair intends to launch legal proceedings against the government, Mr O'Leary said.

British Airways' owner IAG has already filed a complaint with the EU, arguing the rescue breaches state aid rules.

Earlier this week, the government approved help for Flybe, which is thought to centre on giving the airline extra time to pay about £100m of outstanding Air Passenger Duty (APD).

Details of the rescue plan have not been made public, however the government has said it is fully compliant with state aid rules.
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

MOL er ikke fornøyd.

3b59a9234b402c569e9d5746b2d5bd5e.jpg
8f507ac113ac5bfdb46416dffb358205.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kanselleringer, økonomi for selskape

Flybe, et av Storbritannias største regionale flyselskap, advarer om at de står i fare for å kollapse. Årsaken er at coronaviruset har utløst et fall i billettsalget.
Det skriver Sky News, og henviser til kilder med kjennskap til saken.
Det kan være snakk om «noen dager» før flyselskapet må settes under administrasjon, sier kildene.
Ifølge nyhetskanalen har Flybe nok en gang bedt den britiske staten om å gi dem økonomisk krisestøtte.
Det til tross for at de pågående samtalene om et statlig lån med kommersielle vilkår ser ut til å ende med et avslag, skriver Sky.
Kildene sier onsdag at det det også pågår samtaler som involverer både aksjonærer og den britiske staten.
Sjansene for at flyselskapet kan overleve til en gjennomgang av flypassasjeravgiften, som er planlagt i neste uke, ser «mer fjern» ut, sier en av kildene til Sky.
– En allerede vanskelig situasjon har blitt mye verre, sier kilden, som ifølge kanalen deltar i diskusjonene.
https://aksjelive.e24.no/


Flybe is unlikely to secure a £100m state loan, with the company’s management now clinging to the hope of a cut to air passenger duty in next week’s Budget to help the troubled regional airline survive.
https://www.ft.com/content/6c37bb36-5df8-11ea-b0ab-339c2307bcd4
 
Last edited:
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kanselleringer, økonomi for selskape

Nå sa en bekjent av meg som er på jobb nå i kveld at ATC ba Flybe fly som skulle dra avgårde om å takse tilbake og at fly som var i luften vil bli bedt om å lande, så hvis det er hva det kan høres ut som er det ikke godt nytt... :(
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

Mange fly skal være kansellert i kveld, og det sies det blant annet skyldes mangel på fuel, da fuelselskapene ikke vil gi dem kreditt
 
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kanselleringer, økonomi for selskape

Ser skummelt ut ... men traikken ser normal ut på FR24. På denne tiden er jo alle fly på vei 'hjem' uansett ...

Europe's biggest regional carrier was set to collapse into administration after ministers rejected a request for a £100m state loan following seven weeks of talks, with shareholders bogged down in an industry-wide crisis caused by the disease and unwilling to help either.

Accountant EY has been lined up to take control of the company during a tight overnight window when all of Flybe's aircraft were on the ground, amid a last-ditch scramble to find an alternative. EY staff were on their way to regional airports at the time of publication.

https://www.telegraph.co.uk/busines...ue-balance-ministers-poised-reject-100m-loan/
 
Last edited:
Re: FlyBe i trøbbel igjen

Det blir vel som det var med TCX at ingenting blir annonsert før så mange fly som mulig er i luften og på vei hjem. Det er jo litt lettere å få til siden Flybe ikke har nattflyginger som der var i TCX. Der ble en halvoffisiell beskjed gitt rundt midnatt når DFO var i OPS sentralen for å forberede ankomst og parkering av alle flyene og den offisielle beskjeden kom litt senere på natten.
 
Re: FlyBe i trøbbel igjen

Du kom meg i forkjøpet


42fc18fbb19d571c76d250573902f654.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Back
Top