Fly og opplevelser

c130tos

Husky
Jeg har endelig begynt å skjønne meg på mitt digitale kamera og også begynt å skjønne det med å kombinere opplevelser ved siden av mitt kjempe interesse for fly.
Det å være ute å fotografere fly kan by på flere opplevelser og muligheter, bare man gidder å snu ryggen til flystripen ett par sekunder.
Ta dere tid til å observere omgivelsene dere er midt oppe i og vis att det er mer enn bare flyene og det tekniske ved fotograferingen som gir oss minner som varer mye lenger enn ett trykk på utløseren.

IMG_0770.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_0771.jpg

IMG_0865.jpg

IMG_0867.jpg

Prøv å komponere litt mer i det gylne snitt, spesielt på månebildet. Enten siktet litt lavere slik at du fikk månen i øverste skikt i bildet, eller siktet opp slik at den kom i nederste. Hvor mye spørs også på trelinjen i bakbrunnen og eventuelt andre objekter under bilderammen. Hovedpoenget er at du prøver å ikke sentrere hovedmotivet, heller litt ut mot en av fire sider. Les mer om det gylne snitt på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_gylne_snitt

Takker for tilbakemeldingene!
Jeg skal sette meg inn i "Det gylne snitt", det lover jeg.
Akkurat på "månebildet", ble jeg veldig ivrig på å få frem månen i mellom lysmastene, men jeg ser i ettertid att det ble litt vel mye sentrert!

Back