Fly nødlandet i Bodø

Re: Fly nødlandet i Bodø

Hvis bildet hos AN er det fra hendelsen så var det ikke en DC-9, men siden det ikke er noen opplysninger, og jeg regner med at ingen presse fikk ta noen bilder, ble det bare et illustrasjonsbilde, så det kan stemme.

Hvis bildet hos AN er det fra hendelsen så var det ikke en DC-9, men siden det ikke er noen opplysninger, og jeg regner med at ingen presse fikk ta noen bilder, ble det bare et illustrasjonsbilde, så det kan stemme.

Hvorfor regner du med at ingen presse fikk ta bilder?

Hvorfor regner du med at ingen presse fikk ta bilder?

US Navy og US Air Force har vel aldri likt å vise seg frem når noe har gått galt/de ba om å ikke la noen slippe til å ta bilder for å beskytte seg selv.

Var på vei fra ENST til ENGM og hørte noe av kommunikasjonen. De bruker callsign Convoy, og "declaring an emergency". ATC fikk nok ikke det med seg, men spurte om de hadde technical problems (siden de ba om direct ENBO). Convoy svarte at de hadde indikasjon på brann i bagasjerom. Men tilsynelatende gikk det jo bra, heldigvis...

Skulle jeg visst, ville jeg tatt bilder. Var der oppe i går og så den, men så ikke noe brannbiler eller noe som helst. Samtidig som jeg var der kom det tre svarte range rovere kjørende tett med politibil bak seg, men det kan godt være Prodigy som skal på Parken.

US Navy og US Air Force har vel aldri likt å vise seg frem når noe har gått galt/de ba om å ikke la noen slippe til å ta bilder for å beskytte seg selv.

Skulle jeg visst, ville jeg tatt bilder. Var der oppe i går og så den, men så ikke noe brannbiler eller noe som helst...

myhrair, mener du at det ble gjort avsperringer for å unngå foto eller at det gikk ut meldinger om at ingen skulle publisere bilder av en DC-9 parkert på flyplassen i Bodø?

For øvrig var det artig å høre lyden av P&W-motorene igjen; jeg trodde først det var en F-16 som tok av med gunstig vindretning :)

myhrair, mener du at det ble gjort avsperringer for å unngå foto eller at det gikk ut meldinger om at ingen skulle publisere bilder av en DC-9 parkert på flyplassen i Bodø?

For øvrig var det artig å høre lyden av P&W-motorene igjen; jeg trodde først det var en F-16 som tok av med gunstig vindretning :)

Nesten, det ble sikkert ikke sperringer eller sendt ut melding om å ta bilder, men derimot at Avinor/Forsvaret ikke slapp inn presse utenfra og at de holdt igjen på informasjon, derfor artiklene til AN var så kort og infoløs.

Back