Fly-kjedebrev... (egne bilder - del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Fly-kjedebrev...

Da må vi fortsette med en Viscount

G-ALWF.jpg

Intet hollandsk over denne maskinen, Turtle. Legg merke til at det står Flevoland på den. Alle KLMs Constellations ble gitt navn etter nederlandske provinser (der Holland var to - Zuid Holland og Noord Holland). Denne kjerra fløy aldri for KLM og Flevoland eksisterte ikke mens KLM fløy Connie.

imgp0083.jpg

Men KOG da, ser du ikke at Air Atlantiques Douglas DC-6A G-APSA Turtle har tatt bilde av :angry:

Og siden du KOG har sporet av, så forsetter jeg med et bilde fra kabinen til Flevoland

Cabin_Flevoland.jpg

På Cosford står denne - og for å få en sammenheng, sjekk registreringsnummerne ;)

G-APAS.jpg

Med et britisk fly i US of A - da må det bli et amerikansk fly i britiske farger

ZA947.jpg

Da slår jeg til med et amerikansk fly, i Portugal, med Hollandske farger (KLM) og tatt av en norsk fotograf
DSC_1062PH-BXO.jpg

Høh .. hva med et nederlandsk fly, i amerikanske farger, tatt av norsk fotograf?

Attachments

• N895US.jpg
    N895US.jpg
    74.1 KB · Views: 89

Siden vi er inne på flernasjonalt;
Et Europeisk fly (flernasjonalt) i farger hentet fra De Forente Arabiske Emirater på New Zealand etter en tur fra Australia og fotografert av en norsk fotograf?
A6-EDD-EK412-smal.jpg

Det var forresten første gang en A380 ankom Auckland i ordinær rutetrafikk...

Last edited:

Trekker fra 50 og vi får Et Europeisk fly (flernasjonalt) i farger hentet fra De Forente Arabiske Emirater i Ghana fotografert av en norsk fotograf som står litt gjemt innenfor døren i et amerikansk fly ..

012.jpg

Er det noen som leser denne tråden ennå?

Er det nå jeg skal nevne at jeg på mitt forrige bilde satt på panseret til en Japansk bil? :p

Litt mindre internasjonalt var det når ZK-LOU passerte rett over hodet mitt mens jeg var ved AKL en dag og spottet...
display_photo.file

Og ja; etter alle øremerker er det fremdeles folk som leser denne tråden. Hvorfor tror du ellers det postes daglig i tråden? :p

Er det nå jeg skal nevne at jeg på mitt forrige bilde satt på panseret til en Japansk bil? :p

Litt mindre internasjonalt var det når ZK-LOU passerte rett over hodet mitt mens jeg var ved AKL en dag og spottet...
display_photo.file

Og ja; etter alle øremerker er det fremdeles folk som leser denne tråden. Hvorfor tror du ellers det postes daglig i tråden? :p

Britisk produsert fly, NZ reg, bilde tatt av en Normann på NZ

Hva med Amerikansk-produsert fly, på Norsk Reg, på Spansk jord, Norsk flagg, bilde tatt av en Norsk fotograf :)

Attachments

• 122014.jpg
    122014.jpg
    68.4 KB · Views: 79
Last edited:

BSSW og Turtle: Holland er en del av Nederland. Min kone er svært nøye med det siden hun ikke er hollender... Men tilbake til Birmingham. Dette flyet tilhørte Birmingham's Own duo airways som gikk dukken 1. mai 2004 mens KGL, Fellowship og jeg var på Aviation Viewing Park i Manchester.... Veldig bra service og morsomme crew. Flyet er på vei fra Helsingfors-Vanda til Birmingham

_IGP0057.jpg

Status
Not open for further replies.
Back