• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly-kjedebrev... (egne bilder - del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Fly-kjedebrev...

Det er en Chipmunk, men feil kontinent. Bildet er tatt foran det zambiske nasjonalmuseet i Livingstone så flyet er fra Zambia Air Force og er en av, jeg tror det var, seks som ZAF overtok fra RAF i 1964. Andre flytyper som jeg har sett i bruk er Dakota, Caribou, HS.748, Aermacchi MB326 og An-26. I tillegg har de Harbin Y-12, Mig 21, K-8 Karakoram og jeg mener de hadde noen Jastreb/Galeb. Disse har jeg ikke sett annet enn en Mig 21 på pinne foran ZAF HQ, men jeg tok ikke sjansen på å fotografere selv om jeg satt i en diplomatbil.

Regner med at det er LN-MOW's bilde fra Eielson som er utgangspunktet til neste bilde? Altså ikke LN-KOG's afrikanske Chipmunk eller Falcons Air Berlin.
Dette bildet er tatt i Tromsø 30/9-06 og viser detaljer på en Cessna CJ1.

Attachments

• p9300145 edited.jpg
    p9300145 edited.jpg
    135.1 KB · Views: 217

Siden ingen klarte det så er den motoren eg la ut Eurofighter Typhoon...:colgate:

Og her vises pinnen i februar 2005 for de om bord OY-KKI

OY-KKI_pin.jpg

SAS Norge ja med med gamle Braathens-farger i motlys gjør seg også bra

LN-BUC.jpg

En vinterdag på fjellet mens det fortsatt var noe som het Braathens SAFE:

Scan-071007-0002.jpg

En annen en med 4 motorer.. Har 747 bilder også, men bare for å prøve å styre mot noe annet :p

Attachments

• img_0483-2.jpg
    img_0483-2.jpg
    51.6 KB · Views: 210

Mer Quatar. Nydelig sheeme!!!

Attachments

• 791px-airbus_a340-600hgw_qatar_airways_02.jpg
    791px-airbus_a340-600hgw_qatar_airways_02.jpg
    19.6 KB · Views: 206

Så var det dette med Quatar og Quantas - riktig skrivemåte er:
Qatar og Qantas

Og jeg forsetter med Qatar
Qatar.jpg

Disse to i cockpiten her var ikke så populære hos finnene som stod i køen bak dem - PNF fant ikke riktig frekvens til rullebane sør på MAN, og finnene uttrykte seg ikke helt diplomatisk på radioen over den forsinkelsen som fulgte av det :rolleyes:

Status
Not open for further replies.
Back