Ja, Jan Koppen hadde en artikkel på trykk i ´Airways´, fra tilsvarende tur i september 2006.
Vil anbefale på det sterkeste til de som har lyst og anledning til å ta turen, det er et fantastisk fasinerende og vakkert land, tilsynelatende sulterforet på besøk og impulser vestfra, veldig hyggelige , nysgjerrige og imøtekommende mennesker, Mehrabad flyplassen i Tehran er i tillegg som en tidsmaskin, du er med ett tilbake i de glade -70 og -80-åra; B707, 727, 747-100/200/SP, mye russisk; TU-154 an mass, Yak 40/42, A-300 B2/B4/600, A-310, MD´s, Fokker og annet gøy

Og du får 5 dagers visa ved ankomst !
Var så heldig å bli invitert med på 747-SP turen over Atlanteren i påsken av ´Airevents´, som igjen var invitert av Iran Air.
Køln-Tehran (A-300-600) og Tehran-Damascus-Carasas (747-SP, Homa class) kostet meg da den nette sum av kr. 0 !
Utgiftene bestod av rimelige bill. til Dussedorf (SK) i forkant, og Css-Hav-Mad med Cubana, + en liten IL-18 avstikker til Nassau, Bahamas
-SP´n fløy denne ruten bare et halvt år ca, er nå overtatt av Conviasa (A-340-200) som har bedre forutsetninger for å gjennomføre denne UL-turen, -SP´n hadde et tak på ca. 90 ! passasjerer for å kunne fly nonstop.
Manuel Kliese fra Airevents fløy samme ruten som oss en måned senere, les hans skildring av turen her :
http://www.airliners.net/aviation-articles/read.main?id=108
sjekk ev. denne og :
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3335438#menu26
eller denne :
http://www.airliners.net/aviation-f...eadid=98977&searchid=99274&s=saha+707#ID99274