Fly 3 ganger – få nok poeng til en bonusreise!

Re: Fly 3 ganger – få nok poeng til en bonusreise!

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på 31000 miles i februar.

Dette høres jo helt utrolig tullete ut!! Ring dem heller!! Klag kraftig!!

BF:old

Vil sannsynligvis nå 90.000 EB-poeng i år, er det noe som heter ´dobbelt gull´, kan det ev. brukes til noe i praksis ?

Du kan lese mer om dette her:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Gull-/EB-Award-seat/

Problemet i mine øyne, er at det kun gjelder reiser i Economy. Det er greit nok for korte strekninger, men interkontinentalt så ønsker jeg primært å reise i C, alternativt Economy Extra hvis det ikke er noe ledig i C. Husk dessuten at en normalt ikke kan oppgradere med poeng på bonus-reiser. Er du heldig så går det, men det er i så fall mot reglene. Jeg har ikke benyttet meg av dette og har ingen planer om å gjøre det så lenge det kun omfatter Economy.

Sendte mailen i retur til dem nå og klippet inn innlegget fra DagS.

Mener at jeg i hvertfall burde ha fått 15500 miles, da jeg jo fløy den 9. fra BKK.

Får jeg ikke svar, blir det å ta en telefon.

Mine 31 000 poeng kom på konto i dag. Så det gikk veldig fort.
Nå husker jeg ikke når kampanjen begynte, men hvis en av turene var utenfor så får du neppe poeng da det er helt klart at man må fly 2 ganger intercont for å få disse poengene.

Så du får bare ta deg en ny tur da! hehe!

BF:cool2

Sendte mailen i retur til dem nå og klippet inn innlegget fra DagS.

Mener at jeg i hvertfall burde ha fått 15500 miles, da jeg jo fløy den 9. fra BKK.

Får jeg ikke svar, blir det å ta en telefon.

Er nok redd for at du må gjøre som Bizflyer sier og ta deg en ny tur. Tilbudet gjelder for tur/retur-reiser i perioden 9. november til 31. januar, så utreisen faller utenfor.

Blir nok ikke det store problemet, he, he.

Kjøpte biz billett til 16 laken i juli. Ut 19.12., hjem 4.1.

Så da blir det 30000 (EBG) + 31000 + 2750 (BKK-MNL t/r med TG i kvegavdelingen) = 63750

Ikke værst for under 19 laken til sammen!

Hvorfor er SAS så billig akkurat til Bangkok? Det er vel kanskje ikke den store Business-ruten, sammenliknet med f.eks. Tokyo og Beijing?

De satte ned prisene sine når TG kom inn på markedet i juni med sine introdukjonspriser.

TG har jo satt opp prisene igjen, men det har ikke SK foreløpig.

Blir nok ikke det store problemet, he, he.

Kjøpte biz billett til 16 laken i juli. Ut 19.12., hjem 4.1.

Så da blir det 30000 (EBG) + 31000 + 2750 (BKK-MNL t/r med TG i kvegavdelingen) = 63750

Ikke værst for under 19 laken til sammen!

Se der ja! Da har du jo orden på sysakene!! Du er jo nesten på vei til Pandion!:colgate:

Hvorfor er SAS så billig akkurat til Bangkok? Det er vel kanskje ikke den store Business-ruten, sammenliknet med f.eks. Tokyo og Beijing?

Tenk om noen fra SAS skulle lese dette, så er det slutt på moroa!:headbang
Men hvis vi tenker oss litt om:
I fjor reiste jeg tur/retur BKK med SK. Da kostet billigste billett (Z) 22 laken. Dette var i høysesongen rundt påske. Da hadde de 16 oppgraderinger ned og 18 hjem i biz. Dvs andelen betalte billetter var lav.
Denne gangen var det helt fullt begge veier over en uke før avreise. og da kostet billetten i Z 16 laken. Nå kan jeg ikke sik hvor mange bonusbilletter som var tatt ut i biz på disse turene, men det er vel neppe så mange som legges ut. Og oppgraderinger i gate var det iallefall ikke. Så min konklusjon er at SAS nå har en høyere andel betalte biz billetter på ruta, hvilket må gi mer penger i kassa.

Så det er vel her som med tilbud og etterspørsel generelt. Dvs hva er markedet villig til å betale for slike billetter? Så jeg synes SAS gjør lurt i dette.

BF:cool2

Back