Flightradar i Bergen

erlingjo

ScanFlyer Blue
Ser på Flightradar24 at det står en mottaker i Bergen et sted. Noen som vet hvor den står og evt hvem som driver den ?

erlingjo

Siden det ikke er noen som vet noe regner jeg med det er en som ikke er aktiv her på forumet.....

erlingjo

Det var en radar i Bergen, den ble flyttet til Rygge, jeg vet at vi ba FR24-guttene om å oppdatere beskrivelsen lenge, men fikk ikke noe svar.

Jeg prøver å gå kontakt med han som har radaren ved Rygge, da det har vært stille der og lenge.

-A

Det har dukket opp en ny ENBR. Aner ikke hvem som står bak. 27. Juni ble det skrevet som en nyhet på facebook siden til Flightradar.

Eftersom vissa feeders vill vara anonyma lämnar vi aldrig ut uppgifter om namn eller e-post.

Helt okey at de er anonyme. Men visse data som ca plassering i forhold til feks Flesland er essensielt...

Da kan vi som også interessert i radio kan feks lage en dekningsanalyse..

erlingjo

Tipper vedkommende bor rett syd for Lyderhorn med fri sikt til Flesland. Det er god dekning på flyplassen men dårlig dekning i et stort område nord for Lyderhorn når fly tar av på RWY 35 og svinger østover.

Veldig bra at vi har fått en radar i Bergen! Har ventet på det lenge.

Last edited:
Da har jeg funnet hvem som driver ENBR. Og han er i min kompiskrets...!! -Uten å gi beskjed om at driver denne feeden.....

erlingjo

Back