Flesland 2007

Vet ikke "nøyaktig" hva det er, men i en annen tråd, (som jeg selvsagt ikke finner), er det også stilt spørsmål om dette. Synes å huske det var fra da de drev touch-and-go på Sola i fjor eller forfjor. Det er vel "understatement of the year" å si at det er en antenne, men om den brukes til navigasjon, identifikasjon eller kommunikasjon, skal være usagt.

OTAN er jo bare den franske måten å forkorte NATO på....: Organisation du Traité de l'Atlantique Nord ;)

iflg en her på bruket er det sansynligvis en mer moderne radar ("face the ray"), evt kanskje noe jammingutstyr. den på taket er ganske gammeldags..

Mer skal det bli, blandt annet skal Y flyttes mot øst, så her blir det forandringer. Arbeidet startes visstnok nå til våren.

Stemmer det, og samtlige hangarer (bortsett fra SK sin) på F fikk for en måneds tid siden beskjed
om å komme seg vekk innen Mai måned. Der kommer det ny de-icer plass til neste sesong.

Stemmer det, og samtlige hangarer (bortsett fra SK sin) på F fikk for en måneds tid siden beskjed
om å komme seg vekk innen Mai måned. Der kommer det ny de-icer plass til neste sesong.

Så Bergen-air må flytte? regner med at Lufttransport og BAK sin får bli?

Ny deicing-plattform høres lurt ut...

Så Bergen-air må flytte? regner med at Lufttransport og BAK sin får bli?

Ny deicing-plattform høres lurt ut...

Lufttransport flyttet inn hangaren der Norsk holder til (etter du dro fra Flesland regner jeg med) så der blir det ikke mere flytting. Bergen Air må nok flytte, parkeringsplassen vår (CHC HS) ryker også etter hva jeg har hørt, og da mister Flesland-spotterene en av sine observasjonsplasser.

Lufttransport flyttet inn hangaren der Norsk holder til (etter du dro fra Flesland regner jeg med) så der blir det ikke mere flytting. Bergen Air må nok flytte, parkeringsplassen vår (CHC HS) ryker også etter hva jeg har hørt, og da mister Flesland-spotterene en av sine observasjonsplasser.

Stemmer det, LN-OEN flyttet inn i den hangaren, skjedde rett før jeg dro.. LTR sitt helikopter kunne jo stå under rotoren til de andre i deres hangar.

Spennende å følge med, har de begynt å fylle igjen Langevann?

parkeringsplassen vår (CHC HS) ryker også etter hva jeg har hørt, og da mister Flesland-spotterene en av sine observasjonsplasser.

Det er jo synd hvis den forsvinner, det er jo en av de bedre plassene (hvertfall hvis en vil sitte i bilen og varme seg:D ).

Er det noe håp om at Avinor forbarmer seg og lager til en ny plass?
Har NSFF noen på denne saken?

Y

Dette var bra Capt.- fått til lyssettingen nå- eneste som gjenstår nå er å få rettet opp horisontene! Og med ny linse kommer det til å bli enda bedre!?;)

Beklager, men både BAK, Benair-hangaren og gamle Viking Fly hangaren må også flytte.

Dette kan jo med en gang høres fælt ut for BAK, men faktisk er dette utrolig bra!
Nå må Avinor gi oss ett alternativt sted, og vi får ett spark bak, både til å få ny hangar og nytt klubbhus!

Beklager, men både BAK, Benair-hangaren og gamle Viking Fly hangaren må også flytte.

Dette kan jo med en gang høres fælt ut for BAK, men faktisk er dette utrolig bra!
Nå må Avinor gi oss ett alternativt sted, og vi får ett spark bak, både til å få ny hangar og nytt klubbhus!

hehe, ja klubbhuset er litt slitent :) men blir vel dyrt?

Det blir nok det, men klubbhuset trenger en fornyelse.
Det var jo en stor dugnad i 2005 ledet av Mountaindew og en til,
ög det løftet standaren en del, men det trengs egentlig noe helt nytt.

Klubben er jevnlig i møter med Avinor nå, så får vi se hva som kommer ut av det. :)

Back