• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flere bilder fra NAC

salmon-air

ScanFlyer Silver
En hjemmebygd Europa med rotax, et fantastisk stykke arbeid.

Attachments

• Sim IR 009.jpg
    Sim IR 009.jpg
    41.9 KB · Views: 24
Bardufoss flyklubb`s Cub. Sto inne for innmontering av transponder. Får visst nok ikke lov å fly Bush i norge

Attachments

• Sim IR 011.jpg
    Sim IR 011.jpg
    49.9 KB · Views: 24
Sjå der ja.
Tror LN-ABM var utstilt på Bardufoss Air Show 2005. Kan noen bekrefte at det var denne? Vil tro det siden den ikke hadde registrering på det tidspunktet. Har bilde av den på static, men ikke online.

:up:

Ja det vekker jo noen minner. Groben er som det ganske riktig står på den en G115, ikke en G109. Acro med en G109 hadde blitt slitsomt tror jeg ;)
TFW var forøvrig min favoritt av Grobene og den eneste ekte D-modellen.

Originally posted by CFM

Ja det vekker jo noen minner. Groben er som det ganske riktig står på den en G115, ikke en G109. Acro med en G109 hadde blitt slitsomt tror jeg ;)
TFW var forøvrig min favoritt av Grobene og den eneste ekte D-modellen.

Så klart: G115!! :wow:

Flotte bilder fra den kanten av landet!! Når jeg ser på den Europa'n der, og spesiellt understellsleggene, tenker jeg litt på modellfly.... Men, det der skal vistnok være en "ulv i fåreklær" hva gjelder performance og slikt...?

Ang. BFK's Cub: hva menes med "får ikke fly bush mere i Norge"? Ikke i det hele tatt for all fremtid, eller ikke før transponder er montert?

(Ikke skal det være lett å være bush-flyger, ikke skal det være lett å være sjøflyger..... Hvor skal det bli av den "morsomme" flygingen i dette landet...?)

Nå er ikke det med transponder i Cub'n noe mer dramatisk enn at for å slippe å be på sine knær hver gang man skal fly gjennom TC, BO og EV CTR, så blir en transponder montert. Siden den skal en tur til Sverige i sommer, var det viktig å få en på plass. (Ofte vanskelig å få lov uten SSR i Sverige)

Hva du sikter til med bushflygingen vet ikke jeg, det må være noe som har kommet de siste dagene. :cry:

Originally posted by salmon-air

Bardufoss flyklubb`s Cub. Sto inne for innmontering av transponder. Får visst nok ikke lov å fly Bush i norge

Trodde det var selve Bush'en du mente jeg (siden du brukte stor forbokstav..)! :wink

Nå er det hele litt akademisk, siden Cub'n var på tur i bjørkeskogen nede på Rognan i helga..... Blir nok ei stund på verksted. :( :( :(

Back