Flatt batteri?

he he...

Dette kan skje med alle. Er et par brytere i cockpit som er "hotte" eller direkte på batteriet. Glemmer man å slå disse på etter f.eks tauing uten APU blir nok batteriet flatt etter noen timer. Vi snakker NiCd-batterier som ikke er særlig spreke etter noen timer...
 
Originally posted by slowandsilly

he he...

Dette kan skje med alle. Er et par brytere i cockpit som er "hotte" eller direkte på batteriet. Glemmer man å slå disse på etter f.eks tauing uten APU blir nok batteriet flatt etter noen timer. Vi snakker NiCd-batterier som ikke er særlig spreke etter noen timer...

Hvilke brytere er hotte?? Er vel bare batt switchen og evt standby pwr.
 
På Dash´en har vi en overhead light switch som går rett på batteriet. Hvis den blir gjenglemt i ON og GPUen kutter ut i løpet av natten, så er det sørgelig mørkt om morgenen.
 
Originally posted by Turbofan

Røros på KRS liker tydeligvis "Living on the edge". Har skjedd flere ganger at 1'ern til
F-70'en til KLM har blitt startet under push-back på glattisen.:old


Går ut fra at eng 2 var i gang. F-70 har mtorene mye nærmere senter av flyet og derfor ikke så tilbøyelig til å sakse under oppstart på glatt føre, dessuten trenger ikke F-70/100 så veldig mange % for en X-feed start. Men, X-feed start gjøres uansett ikke ved push-back
 
Originally posted by xbrave

Ja, er det glatt må høyre startes etter pushback.

Det er ikke lov med X-bleed start under pushback selv på en varm sommerdag. Dette står i Ops manualen som ligger i cockpit og som pilotene skal følge.:old
Her må også startleder være voksen nok til å si ifra hvis så ikke skjer.
 
Originally posted by Boeing

Originally posted by xbrave

Ja, er det glatt må høyre startes etter pushback.

Det er ikke lov med X-bleed start under pushback selv på en varm sommerdag. Dette står i Ops manualen som ligger i cockpit og som pilotene skal følge.:old
Her må også startleder være voksen nok til å si ifra hvis så ikke skjer.

I BU/SK sin manual står det slik ja. men, har du sett KLM Cityhopper's F70/100 manual?
Det er uansett push-back sjåfør som har anvaret under den delen av prosedyren da flyet er under push-back. Vi får håpe at det er mange startledere og push-back sjåfører som har nok "baller" til å stå på sitt!:cool:
 
Har ennå til gode å oppleve saksing med F70/100 gitt, både med og uten motorene igang...

737-800 derimot er jo som "Bambi on ice" til sammenligning...:p

Ellers så har jeg heller aldri opplevd at KLC har brukt X-bleed til start under pushback. Enten starter de begge på ASU, ellers så starter de nummer 1 på ASU, og nummer 2 på X-bleed før pushback, og da med rikelig med %'er på nummer 1 må jeg si...
Med APU operativ så gjøres selvsagt start under push, med forbehold om glatt underlag selvsagt...
 
Back
Top