Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Rekkof vurderer vistnok å sette ut store deler av produksjonen til enten Sør-Afrika, Argentina, Brasil eller Tyrkia. En avgjørelse om sted tas i september i år.

www.correiobraziliense.com.br/noticia182/BRASILIA+ENTRA+NA+BRIGA+POR+FABRICA+DE+AVIOES

Ifølge Google Translator er første flygning for F100-NG planlagt til 2015.

Forventningen av NG Aircraft er den første fly til å fly den 1. oktober 2015. I 2017 , vil starte F70 - NG. For å oppnå dette , vil selskapet velge vertsbyen for produsenten i neste september 30.
 
Last edited:
Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Man hører jo så mangt av mumling og rykter og et jeg hørte var at KLM er misfornøyde med kvaliteten på Embraer og kunne tenke seg å bytte de ut med Rekkof sine 70/100 NextGen om de noengang kommer på vingene.

Man kan ha mye moro med alle ryktene i denne bransjen :)
J
a, det hadde vært noe om det ryktet stemte. Nå har det vært rykter om F100/F70 siden produksjonen ble lagt ned. Jeg har derimot ikke mistet trua!
 
Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

4 Stk. F-50 står fortsdatt til salgs på Schiphol. 4 stk. F-100 blir brukt som delefly for de flygende F-100 og F-70. PH-OFD og PH-OFE hugges opp i AMS. 2 andre blir hugget opp i NWI. Samme skjebne gjelder for en stor del av KLM's B737-300/400 flåte. De returneres til eieren og blir hovedsakelig brukt som delefly. Disse fly deles opp i England (vet ikke hvor).
 
Back
Top