Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
Er det noen som har tanker om LX eller SK i C til USA?
Jeg har fløyet mye SK C og LX C siden 2007. Sist jeg var i NYC (i fjor rett før sommeren), fløy vi SK C – og for å være helt ærlig, så har du ikke gått glipp av så mye. Som det står flere andre steder, er the hard product rimelig gammelt og utdatert. Ingen lie-flat sete og en liten game boy skjerm som egentlig kun egner seg til airshow, i tillegg til relativt slitte seter fører til at SK fremstår som et av de selskapene med lavest C standard på long-haul over dammen.
På soft product er SK jevnt over "helt ok". Jeg er stort sett fornøyd med servicen (merk at jeg forventer SK-service ombord, altså ingen som tiltaler deg med navn og at all mat kommer pakket inn med både alu- og plastfolie).
LX C har derimot nye seter (du kan også booke single seats), fresht interiør og min erfaring er at servicen er jevnt over bedre. Som SEN blir du tatt i mot av purser, ønsket velkommen, tiltalt med etternavn etc etc.
Med andre ord, med SK C vet du hva du får (som å gå på Rema 1000 – bare lave priser). Dersom du vil oppleve det lille ekstra og et vesentlig bedre hard product, så er veien innom ZRH definitivt verdt det. I tillegg serverer de swiss chocolate ombord.

Edit: LX loungene i ZRH er også verdt turen om du ikke har vært der før. Mye bedre enn selv SK sin lounge i CPH. I ZRH har de et mye bedre utvalg (verdens lengste flyplassloungebar) og også gummibjørner, for de som liker det.
Last edited: