• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

First B767 with Winglets

Da blir det jo spennende å se om TUI Fly sine som flyr ut og inn her med 767W erfarer det samme....Det var forøvrig en voldsom forskjell....
 
Heisann Someone!

The blended winglets on Air New Zealand's Boeing 767-300ER aircraft are expected to help the carrier enjoy 19% higher fuel savings than forecast.

Denne artikkelen er ikke helt klar. Er det 19% over baseline eller er det 19% bedre enn hva de hadde regnet med? M.a.o. fikk de 5% i steden for antatt 4% over baseline som er sirka 20% bedre...?

Grunnen til at jeg spoer er at 19% over baseline hoeres veldig mye ut og vi saa mellom 4-5% paa B757-200. Skal bli interessant aa se hva vi faar paa B757-300 da den foerste B757-300 med winglets akkurat har kommet i revenue servcie.

Dag
 
M.a.o. fikk de 5% i steden for antatt 4% over baseline som er sirka 20% bedre...?

Dag: Jeg tolker det slik, siden det står 19% higher savings than expected. Dvs regner man baseline 4% savings så ble fasit 4,76%. Men regner man kroner og øre på det så blir det en god som til slutt :)
 
Back
Top