• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fint bilde av A380 cockpit

Replying to Topic 'Fint bilde av A380 cockpit'

Forholdsvis store forskjeller fra Citroën'en jeg flyr på nå,men allikevel mye kjent.

Hvordan er det med disse Airbus-ene når andrepiloter rykker opp på karrierestigen og blir kapteiner? Som andrepilot har man flydd i mange år med joy-sticken på høyre side. Plutselig sitter joy-sticken på venstre side.

Blir omtrent som at jeg skulle begynne å skrive med venstre hånd - det hadde ikke vårt lett.

Da jeg jobbet på GM for et år siden, og et par a340-piloter drev med treningsflighter mellom CPH-OSL, så mente kapteinen at det ikke var så vanskelig tilvendig. Men FBU4EVER! vet vel hvordan dette er?

Originally posted by Geir

Hvordan er det med disse Airbus-ene når andrepiloter rykker opp på karrierestigen og blir kapteiner? Som andrepilot har man flydd i mange år med joy-sticken på høyre side. Plutselig sitter joy-sticken på venstre side.

Blir omtrent som at jeg skulle begynne å skrive med venstre hånd - det hadde ikke vårt lett.

Det er det samme som for andre piloter som bytter sete, man har stikka i høyre og throttle i venstre når man flyr fra høyresetet, stikka i venstre og throttle i høyre når man sitter i venstresetet.
Jeg hadde to sjekkrider to dager på rad, en fra høyre og en fra venstresetet, ingen big deal.

Som Dag Viking skriver: No big deal! Jeg trodde det skulle bli en større overgang fra kringle til joystick,men den gang ei. :smokin

Back