Finnair til Nagoya

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Og som passasjer er MD11 et minst like godt valg som 333/343.

At SAS taper passasjerer fra OSL og ARN er jeg sikker på, CO har spist godt av den kaka. Når tilbudet ombord er like bra, så er en direkteflight topp. Om grunnlaget er godt nok fra ARN og OSL vet jeg ikke noe om, men FBU4EVER sine rykter høres ikke så dumt ut. CPH og Danmark er kanskje pr i dag SAS sin største tapspost? De fleste vet vel hvor pengene ruller INN

Originally posted by EB
SAS bruker vel også 7 maskiner på østen av de 11 A330/340 de har i flåten...m.a.o ikke så ulikt det antall seter Finnair tilbyr østover når man tenker på at en av MD11`ene til Finnair brukes vestover til NY...
Da er selskapene sånn noenlunde like stor med tanke på antall seter. Så kan en lure på hvorfor Finnair gjør det så bra på rutene, og SAS visstnok sliter.....

Originally posted by EB
Tallene i dag viser vel at SAS ikke sliter like mye...:up:
Stemmer....og det er ikke store tapene denne gangen så det lover bra. Men overraskende at SAS Sverige går med underskudd.....
Bra levert av SAS Braathens. Så får vi håpe SAS starter opp noen langruter fra Oslo.

Leste det nettopp... Sitter her med kaffen, og har ikke kommet så langt ned i dagens tråder enda:zzz

Kan nogen i forhold til hvad der er skrevet i denne tråd forklare mig hvorfor SAS DK går i plus, hvorfor SAS Int. kont. går i plus og hvorfor SAS SE går i minus.

Det tyder lidt på at det der skrives i denne tråd ikke har helt hold med virkeligheden...

Originally posted by PP
Kan nogen i forhold til hvad der er skrevet i denne tråd forklare mig hvorfor SAS DK går i plus, hvorfor SAS Int. kont. går i plus og hvorfor SAS SE går i minus.

Det tyder lidt på at det der skrives i denne tråd ikke har helt hold med virkeligheden...
Som DY nettopp sa.. Lang lesing, men linken ligger der!

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=6264

Originally posted by PP

Vel, når det gjelder Q2 så har du naturligvis rett. SAS DK og Int.kont. går i pluss. Men ser man på halvårsresultatet så går SAS DK i minus (-361 mill. SEK) og int.kont. i minus (-206 mill SEK). SAS SE går også i minus i første halvår (-280 mill SEK), mens SAS BU går i pluss (+509 mill SEK). Alt er etter avskrivinger.

Så fortsatt er det nok riktig å si at SAS DK og In.kont. taper penger.

Om rutene vestover bør gå fra Oslo er jeg litt usikker på, men østenrutene virker jo som om de bør gå fra ARN. Svenskene er de som fyller flest seter skal vi tro tallene, og SAS blør jo i tillegg masse pax. fra det svenske markedet til Finnair. Det er uansett helt klart at det må nytenking til for at dette skal gå i hop.

Forklar mig lige logikken i at SAS med et lille bitte hjemmemarked skal dele sig op med 2 hubs, når AF og BA med 2 store hjemmemarkeder kun har en hub (regnet som by ikke som lufthavn)?

SR havde engang 2 hubs - men hver er det lige de er nu?

Hva er logikken med å tviholde på dagens konsept, som åpenbart ikke gir de resultater som selskapet ønsker?

Originally posted by Dag Viking
Hva er logikken med å tviholde på dagens konsept, som åpenbart ikke gir de resultater som selskapet ønsker?
Tja si det?

Tenk nytt!!;)

Husk at det blir færre seter ombord når det innstalleres nye seter i Business Class!!
Jeg tror ikke SK intercont har noen fremtid, dessverre!
KL tar utrolig mye, bare se på den nye priskampanjen til KL, fantastiske priser.
Så har vi AY til Østen. Når de ev. kommer til SVG og TRD vil enda flere pax forsvinne fra SK...

Originally posted by Trety
Svenskene er de som fyller flest seter skal vi tro tallene, og SAS blør jo i tillegg masse pax. fra det svenske markedet til Finnair.

Jeg klarer ikke å finne denne informasjonen hos SAS. Kan du gi meg et lite vink om hvor dette er å finne?

jy

Originally posted by jens
Forklar mig lige logikken i at SAS med et lille bitte hjemmemarked skal dele sig op med 2 hubs

Jeg har ikke tatt stilling til vestenrutene, men østrutene. Og slik jeg klarer å lese tallene burde kanskje hovedhuben vært ARN fremfor CPH?
Uansett er det viktig med nytenking. SAS Intercontinental blør passasjerer til både KL/AF og BA på den ene siden og Finnair på den andre siden. Skal de overleve, må man tenke litt nytt.

Originally posted by jens
Forklar mig lige logikken i at SAS med et lille bitte hjemmemarked skal dele sig op med 2 hubs, når AF og BA med 2 store hjemmemarkeder kun har en hub (regnet som by ikke som lufthavn)?

SR havde engang 2 hubs - men hver er det lige de er nu?

Du kan lige så godt give op Jens - denne logik vil aldrig vinde forståelse her...

Meget få selskaber i Europa med interkontinental trafik kører med 2-hub system hvilket der naturligvis er en grund til - en undtagelse er LH, men at de inden for de seneste år er begyndt at opbygge MUC som hub skyldes udelukkende kapacitetsproblemer i FRA.

Back