Originally posted by GFL
Må ikke fyre opp danskene nå da, da blir det litt bråk..hehe? :nor
Men det er ikke så voldsomt mange flyplasser med 7 mill utenlandspax som nesten ikke har direkte longhauls?
Originally posted by FBU 4EVER
SAS sitt største og alvorligste problem nå er konsernets ledelse med Myklebust i førersetet.Har nevnt det før: De ser sine egne ansatte som et større problem enn konkurrentene.
Intercont har definitivt en fremtid,men man må gjøre endel grep (drastiske) som f.eks la østen-rutene starte i OSL med mellomlanding i ARN og vice versa med vesten-rutene.CPH reduseres til en feeder for OSL og ARN.CPH har noen ruter til Europa som dekker dansk marked,man reduserer ganske dramatisk passiv overføring av crew og Europa-rutene til hhv. OSL og ARN får bedre belegg.Dessuten reduserer man avhengigheten av CPH som Intercont hub med alt det har av positive ringvirkninger. :up:
Originally posted by LCH
FBU4EVER, dette blir off-topic i forhold til denne tråden, men hvordan er reglene for pax under refueling? Da jeg pleide å fly F50 mellom TRD og EVE tanket vi alltid i BOO, men vi fikk alltid sitte igjen ombord. Har det noe med pax antall å gjøre?
Originally posted by PP
Vanvittig foreslag!!! Men det er jo en relativ nem måde at opnå en vis popularitet her på dette forum...
Originally posted by LCH
FBU4EVER, dette blir off-topic i forhold til denne tråden, men hvordan er reglene for pax under refueling? Da jeg pleide å fly F50 mellom TRD og EVE tanket vi alltid i BOO, men vi fikk alltid sitte igjen ombord. Har det noe med pax antall å gjøre?
Originally posted by EB
Alternativet til CPH heter FRA og MUC....ikke OSL og ARN.
Originally posted by FBU 4EVER
Mellomlanding et problem? Nei,er det det? Ca. 70 % av SAS intercont. pax har minst en mellomlanding før de sitter i en A330/340.Det er heller DETTE som er problemet: med overføring fra SVG/BGO/TRD/OSL/GOT/ARN går det som regel 2 1/2-3 timer før man nærmest er tilbake på utgangspunktet.Vesten-rutene flyr ut over Rogalands-,Hordalands- og Sogn og Fjordane-traktene mens østen-rutene flyr over de sørlige delene av Sverige. Her er det store problemet for SAS; "Våre" pax drar heller til HEL,som er en time i riktig retning før de sitter i en AY MD11.
Så vidt jeg forstår,så fortsetter AY til andre destinasjoner etter f.eks. BKK.Jeg tenker på HKG og SIN hvis jeg ikke tar feil. Lauda Air flyr (fløy?) VIE-KUL-SYD-MEL-KUL-VIE.
Merk at AY ikke har samme suksess ang. skandinaver på vestlige destinasjoner.
SAS Intercont skal visstnok ha tapt 250-300 mill. kr HITTIL iår! Vi har kun én destinasjon i Japan:NRT,mens AY nå får tre.Flere destinasjoner i Kina har de også.Dette bare beviser at CPH som intercont. hub er dødfødt.Både OSL;CPH og ARN har grunnlag for å opprettholde egne ruter til EWR,samt ORD (med unntak av OSL),så langruter fra CPH vil ikke forsvinne helt.
Originally posted by PP
En helt anden sag er vel også at SAS Interkont har nok passagere på deres ruter ud af CPH - problemet er vel i større grad omkostninger og yield! Et problem jeg har svært ved at se løses ved at flytte ruterne til OSL og ARN! Specielt hvis der på alle flyvninger skulle være mellemlandinger.
Originally posted by P.A. VIKING
PP, du har jo ikke annet en Nasjonalistisk/Proteksjonistiske argumentert.
/Geir
Originally posted by jikswoboB
Originally posted by P.A. VIKING
PP, du har jo ikke annet en Nasjonalistisk/Proteksjonistiske argumentert.
/Geir
Ursäkta mig, men är inte de flesta argumenten här uppbyggda på samma nationalistiska grunder? Är det verkligen i det här fallet SAS bästa man argumenterar för eller är det för sitt lands, sin stads, sin flygplats bästa? I så fall är alla lika stora hycklare.
Jag tror på idén att ha ett nav - nödvändigtvis behöver den flygplatsen inte vara Kastrup. Om jag får önska heter den i framtiden Arlanda. Men jag tror SAS gör bäst i att koncentrera sig på en flygplats men med sekundära nav där det också erbjuds interkontinentala linjer i den mån det finns en marknad för det.
Originally posted by EB
Alternativet til CPH heter FRA og MUC....ikke OSL og ARN.
Originally posted by LCH
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.