Finnair til Dehli

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Finnair is launching scheduled non-stop flights between the Indian
capital of Delhi and the Finnish capital of Helsinki in November 2006.
India has a population of one billion and air travel on both business
and for leisure is increasing rapidly. The country’s gross national
product is booming at a rate of 5-7 percent per year.

“India is a rapidly growing business and leisure destination, which
sees a steady flow of passengers year-round. The Delhi route is
Finnair’s tenth Asian destination already and a natural continuation
of our winning Asian strategy. Finland’s geographical position on the
air route between Europe and Asia means we offer the fastest
connections from Western Europe, via Helsinki to Asia,” explains VP
Network Strategies and Development Petteri Kostermaa from Finnair.

Thanks to Helsinki’s optimal geographical position, flight time from
Helsinki to Delhi is only 6 hours and 35 minutes, over 30 minutes
faster than on any other route from Western Europe to India.

There are relatively few frequencies from the whole of Europe to Delhi
and there are no direct connections to the city from Northern Europe.
The new Finnair route from Helsinki to Delhi has excellent connections
from all over Northern Europe, Scandinavia and Baltic Sea area, even
from London and Paris. In the Delhi-Helsinki direction there are quick
Finnair connections to around 30 cities in Europe. Delhi on the other
hand is the main airline hub in India and offers excellent connections
to the rest of the country.

The inaugural flight to Delhi will be on Wednesday 1 November 2006.
The route will be operated initially three times a week with Finnair’s
Boeing MD-11 fleet. The other departure days from Helsinki are Monday
and Friday. From India, the route will be operated on Tuesdays,
Thursdays and Saturdays. The planned departure time from Helsinki is
14.30 with the flight arriving in Delhi just after midnight at 00.35.
The departure time from Delhi towards Helsinki is at 02.35 and the
arrival time in Helsinki is early in the morning at 06.20.

Finnair has been systematically increasing its number of destinations
in Asia since 1999. Already a quarter of the airline’s revenues result
for scheduled traffic comes from Asian routes. In September this year
Finnair launched a new route with three weekly flights to Guangzhou in
China. Finnair operates to China more than twice a day and to Bangkok
and Japan daily. Earlier this year the airline announced it will open
a new destination in Japan, Nagoya, in June 2006

Finnair Plc
Communications
29.11.2005
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Spennende å se hvordan den ruten vil gå...blir den i samarbeid med et indisk selskap?
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

AY er Nordens longhaulselskap:cheers: Fantastisk tilbud via HEL og SK er helt akterutseilt!!

Skremmende i grunn!:naughty:
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Ved siste opptelling så hadde vel SK flere / bedre Longhaul tilbud, men det kommer jo helt klart ann på øynene som ser.....
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Underlig å se at ansatte i SAS er villig til å la Finnair og andre selskaper ta lederrollen mens man selv står på kravene inntil man trolig raderer ut hele long haul tilbudet i SAS. Om ikke ledelsen i SAS snart setter foten ned og forlanger innrømmelser fra ansatte, kan de like gjerne begynne prosessen med å avvikle long haul.


Det nytter ikke å konkurrere med kostnadsnivå betydelig over konkurrentene.
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

SAS har da fløyet på Dehli... Finnair har vel også lagt ned destinasjoner som ikke gir positive tall...
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Det var jo en avhandling i en tråd for 2-3 dager siden om hvorfor SK la ned DEL
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Nå er vel SAS Intercont. sitt største kostnadsproblem enhetskostnadene? I så fall er det vel ikke bare å skulle få concessions fra de ansatte, løsningen kan vel så mye være å få en større maskinpark (og flere destinasjoner gjerne) å fordele kostnader på. AY er flinke på intercont, men SK kan fort hente inn forspranget...
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Originally posted by P.A. VIKING


Ved siste opptelling så hadde vel SK flere / bedre Longhaul tilbud, men det kommer jo helt klart ann på øynene som ser.....

P.A Viking da, nå ble jeg skuffet!! Hvor lenge er det siden sist du telte opp da?

Statur pr. dags dato med alle offentliggjorte ruter:

AY:

New York
Dehli
Bangkok
Singapore
Hong Kong
Peking
Shanghai
Guangzhou
Nagoya
Osaka
Tokyo

Sommerruter:

Boston
Miami

Disse går med B757.

SK:

Seattle
Chicago
Washington
Newark
Bangkok ( hvor lenge? )
Singapore
Tokyo
Peking
Shanghai

Ta en titt på dette! Det er noe som ikke stemmer her, ser dere det? Sakset fra scandinavian.net:

Fra København Fra Stockholm

Bangkok Bangkok

Beijing Chicago

Chicago New York

New York

Seattle

Shanghai

Singapore

Tokyo

Washington
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Om man ser till helårsruter är antalet det samma


AY:

New York
Dehli
Bangkok
Singapore
Hong Kong
Peking
Shanghai
Guangzhou
Nagoya
Osaka
Tokyo


SK:

CPH-SEA
CPH-ORD
CPH-IAD
CPH-EWR
CPH-BKK
CPH-SIN
CPH-NRT
CPH-PEK
CPH-PVG
ARN-EWR
ARN-ORD

Ser man till frekvensen vinner väl SK eftersom många av AY ruterna går färre dagar än SKs
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

AY flyr også to ganger om dagen til BKK i vintersesongen:)
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Godt gået af AY atåbne endnu en destination, men husk lige på at AY har 7 langrute maskiner SAS har 11 (endnu), så alt andet lige er SAS's udbud større, specielt USA.
Det er vel kun BKK AY flyver dagligt på.
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Jeg synes det er skremmende å se SAS sin holdning når samtlige andre selskap ser og skaper muligheter.

Jeg mener at SAS sitt stikkord burde være ARN!!!!
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Originally posted by MartinL


Jeg synes det er skremmende å se SAS sin holdning når samtlige andre selskap ser og skaper muligheter.

Jeg mener at SAS sitt stikkord burde være ARN!!!!
Helt klart at SAS burde komme med et par Asia destinasjoner fra ARN,bla annet Tokyo og Shanghai,før Finnair tar over "hele" Skandinavia den veien.
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Originally posted by MartinL

Jeg mener at SAS sitt stikkord burde være ARN!!!!

:D Hvor lang tid går det før du får et dansk svar om at det selvsagt må fokuseres på CPH som jo er storhubben?:lol
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Originally posted by Dag Viking


Originally posted by MartinL

Jeg mener at SAS sitt stikkord burde være ARN!!!!

:D Hvor lang tid går det før du får et dansk svar om at det selvsagt må fokuseres på CPH som jo er storhubben?:lol


Så fort det sker kommer Team Scanair in och tar action.....Håll er till Finnairs expansion. Det längsta ni kan gå är AY vs SK och andra bolag. :up:
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Finnair OCT05
http://www.finnairgroup.com/linked/nostot/Monthly_traffic_data_Oct_2005.pdf
Asia 66600 pax
USA 10700 pax
Tot Longhaul pax = 77300 PAX

SAS OCT05
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/06/7A/56/wkr0001.pdf
130.000 PAX



I mine øyne er SK "dobbelt" så store på langrute som AY.

Men for all del skulle ønske at SK var like offensive som AY.
 
Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Ja, med 11 kontra 7 fly så skulle det bare mangle. AY må være mye bedre på flåteutnyttelse.
 
Back
Top