• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Finnair fornyer seg med A350 og A340!

Replying to Topic 'Finnair fornyer seg med A350 og A340!'

Oi! Trodde ikke avgjoerelsen var planlagt foer neste aar!

340'ene er nok pga at de ikke kan faa 350 foer i 2011 ... de eldste MD11'ene begynner jo aa dra paa aarene allerede ..

Bilder:
http://www01.finnair.com/faye/photobank/A350-900-M5_Finnair-01.jpg
http://www01.finnair.com/faye/photobank/A350-900_Finnair_V02.jpg
http://www01.finnair.com/faye/photobank/A350-900-FINNAIR_GE.jpg
http://www01.finnair.com/faye/photobank/A340-300_FINNAIR_CFM-R.jpg

A340/350 bemalingen virker som en pæn bemaling hos Finnair

Hilsen
Ole

også var det ikke mere en en uke siden det ble poengtert til det kverrulerende at Finnair var langt fra større enn SAS på intercontinental.

Med planer om 12 fly er det fortsatt noen som her mener at SAS ikke skal foreta seg noe?

Dette så pent ut i Finnair farger, og samtidig er det et lite spark til Boeing for å legge ned MD-11, selv om akkurat det vel ble en bieffekt.

MartinL: Det er vel ingen her som ikke ønsker at SAS skal ta grep for å demme opp for Finnair, men poenget har vel hele tiden vært at situasjonen er ikke så helsvart som man får inntrykk av. Jeg tipper personlig at SAS kommer til å møte konkurransen på østen med full tyngde rimelig snart. Og jeg har fremdeles våte drømmer om A340-600 i SAS-farger! :thumbup

Hvorfor maxibusser istedet for trippelsju? Ikke det at jeg har noen preferanser, bare lurte. Er det pga commonality med minibussene?

Originally posted by Isbamse
Hvorfor maxibusser istedet for trippelsju? Ikke det at jeg har noen preferanser, bare lurte. Er det pga commonality med minibussene?

Jeg regner med det er Finnair du sikter til? Etter hva jeg forstod var det commonality med resten av bussene en del av det hele, men også at de har vært veldig godt fornøyd med Airbus generelt. Og kanskje en liten del av at de var misfornøyd med at Boeing la ned MD-11?
Men nå er vel ingen av disse så store at de skal konkurrere med 777, alt de nå har bestilt er vel mer en 787-konkurrent rent størrelsesmessig. Når det gjelder 777 størrelse er vi over på A340-500 (-200) og A340-600 (-300).

Originally posted by Trety
Men nå er vel ingen av disse så store at de skal konkurrere med 777, alt de nå har bestilt er vel mer en 787-konkurrent rent størrelsesmessig. Når det gjelder 777 størrelse er vi over på A340-500 (-200) og A340-600 (-300).

Ikke forvirr meg med fakta :)

Kjempegøy!!! De har vel sett at A340 er en suksess for SAS...;)

Originally posted by Trety

Jag trodde 777-200ER och A350-900 direkt konkurrerade med varandra? Sett till kapacitet är dom båda snarlika som jag har förstått det. Att valet föll på A359 istället för 772 kan ju bero på att den förra helt enkelt är modernare än den senare.

Väldigt kul nyhet vilket fall som helst.

Pluss at Finnair har fått et godt forhold til Airbus etter at hele MD-flåten er byttet ut med A320 serien...:up:

God aften fra SVG:)

Meget spennende. Det var vel ventet at AY bestillte A450. Noe mer overrasket over A340 men de klarer jo ikke å få tak i flere MD11:(

AY, KLM, Fedex, UPS og LH presset på Boeing for å holde liv i MD11 linjen men til ingen nytte...som nevnt, her, et spark til Boeing!

SAS må våkne, men der i gården er det bare snakk om nedleggelse av longhaul. Kanskje AY leaser A340 av SK:spin:

Ja, Boeing har hatt noen blemmer de også. MD 11, 757 skulle fortsatt vært i produksjon. Se på de selskapene som har de, er godt fornøyd og vel så det.

Sjekk sidevinduet i cockpit for de første JPEGene - her er det noe på gang!
Det går rykter om at Airbus er i gang med å redesigne snuten på A350, delvis for å få bedre plass til crew rest og for å øke mach-tallet.

Godt obserevrt...det samme sees vel på bilde 2...

Originally posted by LN-KGL

....Det går rykter om at Airbus er i gang med å redesigne snuten på A350, delvis for å få bedre plass til crew rest og for å øke mach-tallet.

http://www.flightinternational.com/Articles/2005/12/06/Navigation/177/203427/Airbus+achieves+more+A350+gains.html

Også overrasket over at dette kom allerede nå, men jeg kan jo konstatere fornøyt at det ble omtrent det jeg hadde regnet med. :up:

Back