Finnair: -30 M€ i 2011 - Vurderer outsource all Europeisk trafikk

Re: Finnair: -30 M€ i 2011 - Vurderer outsource all Europeisk trafikk

Spørs om de ansatte kommer til å sitte i ro og stille se på at de får lavere lønninger, flere flytimer etc etc.
Jeg tipper jeg ikke hadde gjort det...

Tjaeee hvis alternativet er at få ingen løn og ingen flytimer.............

Tjaeee hvis alternativet er at få ingen løn og ingen flytimer.............

Gå gjerne i gang med å lese EUs bestemmelser om virksomhetsoverdragelse. Sikkert en lov som enkelte med ekstreme synspunkt hater, men en bra lov for de ansatte.

Gå gjerne i gang med å lese EUs bestemmelser om virksomhetsoverdragelse. Sikkert en lov som enkelte med ekstreme synspunkt hater, men en bra lov for de ansatte.

Ja den er træls, men historien viser heldigvis at den ikke er en stopklods for fornuft.

Jeg er ikke så innsatt i dette med virksomhetsoverdragelse, men gjelder det også når man "flytter" personell over i et annet selskap, med da andre betingelser, som lønn, arbeidstid etc?

Og de ansatte i Finnair Technical Services virker ikke være fornøyde med å bli solgt til SR Technics og har gått ut i streik. Finnair regner ikke med at den vil ha noe særlig innvirkninger på trafikken

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63171

Tilsvarende frasalg / outsourcing av motor og komponent vedlikehold skjedde i SAS for flere år siden.

Re: Finnair - hva skjer'a?

Er ikke dem en minioritets eier i DY de kunne jo tatt seg av feed så kunne finnair tatt imot de 787 flyene Dy har i bestilling å tatt seg av long haul.
...skulle begynt rådgiver tjeneste for flyselskap jeg...

Re: Finnair - hva skjer'a?

Snart starter ju SmartLynx att fly för Finnair på MAD-HEL-MAD.
Denna rutt tog upp 1 maskin för 2 legs varje dag.
Avgång MAD 10:15-15:30 och retur 16:55-20:25 och bestättningen går av.
Det betyder ju inte väldigt hög användningsgrad av maskinen. Dock kan man ju byta maskin så att den kör inrikes(vilken den inte gör pengar på) och sedan till MAD för natten.
Nästa rutt är BCN. Samme ting där:
10:15-15:10 BCNHEL och HELBCN 17:25-20:20

En analyse fra CAPA på hvordan Finnair må/skal satse videre på Asia for å redde selskapet

http://centreforaviation.com/analys...on-asian-flights-to-underpin-its-growth-80570
A quick look at world route maps reveals Finland’s strategic geographic location for flights from Europe to Asia, and it is no surprise that the country’s flag carrier is betting on Asian traffic to generate growth. Finnair’s Asian focus is not new – it was the first European carrier to operate non-stop commercial service to Tokyo aboard a DC-10 in 1983 – but it received new impetus in Aug-2011 as part of group president and CEO Mika Vehviläinen’s restructuring plan to bring the company back to profitability.

DY som en mulig konkurrent er forresten nevnt der

Finnairs Embraer-fly vil fra nå av være bemannet med personell fra Flybe. Følgende ruter vil påvirkes av endringen:

Helsinki – Berlin Tegel
Helsinki – Bruxelles
Helsinki – Budapest
Helsinki – København
Helsinki – Dusseldorf
Helsinki – Frankfurt
Helsinki – Geneve
Helsinki – Gøteborg
Helsinki – Hamburg
Helsinki – Joensuu
Helsinki – Kuopio
Helsinki – Kuusamo
Helsinki – Manchester
Helsinki – München
Helsinki – Oslo
Helsinki – Oulu
Helsinki – Prag
Helsinki – Stockholm
Helsinki – Vaasa
Helsinki – Wien
Helsinki – Vilnius
Helsinki – Warszawa
Helsinki – Zurich

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=69138

Etter hva jeg hørte forrige uke, sliter Flybe veeeeeeeldig tungt. Det kan bli en spennende høst ..

Etter hva jeg hørte forrige uke, sliter Flybe veeeeeeeldig tungt. Det kan bli en spennende høst ..

Det stemmer nok, de har vel vært nesten hver måned vært nesten konkurs, så dett er vel ikke så lenge til Queen tar flyet til Finland...

Back