Fikk ikke drosje til døra..

Re: Fikk ikke drosje til døra..

Legg merke til at dette er naar det er SAS sin feil... ;)
SAS brukar väl dock alltid också täcka hotell etc när det är tech eller dåligt väder?
Hoppas att detta är fallet även med de nya reglerna.
Jag tycker att SAS är riktigt bra på service recovery, och det är DÄR man tjänar tillbaka de extra kronorna man betalar för en SAS biljett - när saker går åt skogen så hjälper de till! Se bara vad de gjorde vid senaste strejken i Sverige. De gjorde ALLT och lite till för sina kunder för att hjälpa till i en svår situation, och det räddar dem tycker jag i alla fall!

SAS brukar väl dock alltid också täcka hotell etc när det är tech eller dåligt väder?
Hoppas att detta är fallet även med de nya reglerna.
Jag tycker att SAS är riktigt bra på service recovery, och det är DÄR man tjänar tillbaka de extra kronorna man betalar för en SAS biljett - när saker går åt skogen så hjälper de till! Se bara vad de gjorde vid senaste strejken i Sverige. De gjorde ALLT och lite till för sina kunder för att hjälpa till i en svår situation, och det räddar dem tycker jag i alla fall!

Naar det gjelder vaer er det vel ikke sikkert at flyselskapene dekker alle kostnader.

Uansett, denne tullingen drar dette for langt. Med tusenvis av flighter bak meg, vil jeg aldri forvente hva denne apekatten krever. Et sted gaar grensen, det aa komme seg hjem fra flyplassen er passasjerens ansvar any way you slice it.

Uansett, denne tullingen drar dette for langt. Med tusenvis av flighter bak meg, vil jeg aldri forvente hva denne apekatten krever. Et sted gaar grensen, det aa komme seg hjem fra flyplassen er passasjerens ansvar any way you slice it.

Og det å levere meg på flyplassen omtrent da kontrakta sier at jeg skal leveres er flyselskapet sitt ansvar. Mener nå jeg.

Og det å levere meg på flyplassen omtrent da kontrakta sier at jeg skal leveres er flyselskapet sitt ansvar. Mener nå jeg.

Saa dersom du hadde vaert denne karen, hadde du gjort akkurat det han gjorde og bedt flyselskapet betale??

Saa dersom du hadde vaert denne karen, hadde du gjort akkurat det han gjorde og bedt flyselskapet betale??

Jeg orker ikke sette meg godt nok inn i saken for å svare på om jeg i eksakt samme situasjon ville gjort eksakt det samme.

Må jeg gjøre det for å mene noe generelt om at flyselskapet ansvar i tilfelle forsinkelser?

Jeg orker ikke sette meg godt nok inn i saken for å svare på om jeg i eksakt samme situasjon ville gjort eksakt det samme.

Må jeg gjøre det for å mene noe generelt om at flyselskapet ansvar i tilfelle forsinkelser?

Selvsagt ikke.

Spoersmaalet er dog relevant og saken er jo rimelig straight forward: Dersom du bor i en bydel av Oslo og kommer hjem 4 timer forsinket, hadde du tatt taxi hjem og sendt regningen til flyselskapet?

Spoersmaalet er dog relevant og saken er jo rimelig straight forward: Dersom du bor i en bydel av Oslo og kommer hjem 4 timer forsinket, hadde du tatt taxi hjem og sendt regningen til flyselskapet?

Ikke uten videre. Dersom jeg landet 4 timer for sent og det da var 2 timer etter siste mulighet for flybuss (eller flytog) ville jeg forventet hjelp av ankomtsservice for å komme meg hjem. Dersom de var vrange ville jeg tatt taxi og tatt krangelen med flyselskapet etterpå (med Sterling kunne jo det bli en utfordring...).

Dersom du kom 4 timer forsinket og dermed mistet toget ditt til Dombås, ville du tatt taxi og synes det var greit?

Jeg hadde aldri forventet at ankomstservice skulle soerget for at jeg kom meg hjem fra OSL til Oslo som i denne saken.

Vi dekker normalt ikke noe inn til sentrum av Oslo ettersom flybussen går på natta når det er en del pax. Dessuten ventetida på taxi på irr dager er nesten enda lenger enn å vente på flybussen. Derimot er du utenfor Oslo så kan vi dekke fra en av flybusholdeplassen og ut, eller evt hotell for å ta transport neste dag.

Legg merke til at dette er naar det er SAS sin feil... ;)

...og det har ikke jeg noe problem med...:) Det er vel akkurat det samme som EUs regelverk i forhold til denied boarding/cancellations (forhold utenfor flyselskapets kontroll gir ikke grunn til kompensasjon).

Jeg mener fortsatt at flyselskapet må, i de tilfeller de er ansvarlige for forsinkelser, påta seg et ansvar for transport om regulære rutegående transportmidler ikke går. Som gustavf skriver så har jeg som kunde en kontrakt med flyselskapet om transport fra A til B på gitte tidspunkter. Kommer jeg som kunde litt for sent til innsjekking så bryter jeg kontrakten og får ikke være med. Om flyselskapet gjør at jeg ankommer mye forsinket så bryter de sin del av kontrakten slik jeg ser det.

Back