Tja, hva skal man si. Man skal altså som kunde måtte påregne forsinkelser og derfor ta et tidligere fly for å sikre seg mot denne typen situasjoner...?
Alle vet jo at det forekommer forsinkelser, ref alle medieoppslag om dette. Jeg mener at man bør ha dette i tankene når man bestiller flybillett. Det blir feil at flyselskapet skal dekke transportkostnadene til alle da det ikke er de som gir konsesjon på videre transport ut fra flyplassene (buss og tog).
Han som omtales i artikkelen hadde et valg - han kunne tatt flybussen til Oslo Sentrum og tatt taxi derfra. Han måtte ikke på liv og død ta taxi fra OSL. Han har jo ikke bestilt reise helt til Romsås så han har ikke så mye å komme med, uansett hva Forbrukerrådet sier. Det er ikke lett for et flyselskap å finne et ledig fly på et par timer.
Men for å sette det litt på spissen, skal NSB, Flytoget og evt flybussene ha kapasitet stående klar på OSL slik at de som kanskje blir forsinket har et annet alternativ enn taxi? Det vil vel ikke kunne forsvares økonomisk...???