Ferietur i august/september.. forslag?

Hæh, hæh, kanskje bedre å betale for drekka inntil du har hatt nok, enn gratis drekka inntil du ikke har mer penger etter å ha brent xxx antall $ ...:colgate:

Hysj på deg, trenger ikke å være så saklig vel? :p Joda, hvis du tar med det man taper ved blackjackbordet eller andre steder er det vel ikke helt gratis, men det er tross alt Vegas, de pengene hadde blitt spilt bort uansett, kan like godt drikke "gratis" mens man kan. ;)

Jeg vil anbefale å kjøre fra LAS til LAX eller SFO. Det er flott å kjøre i USA og du får sett litt mer en fra flyet. (Har kjørt LAX - LAS t/r )
Har også kjørt fra SFO til LAX. Var stuptrøtt og døgnvill etter å ha flydd hele natten fra Beijing.
Sørg for å være uthvilt før slike kjøreturer ellers kan det bli en farlig og ubehagelig opplevelse.
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=21515

Last edited:
Jeg vil anbefale å kjøre fra LAS til LAX eller SFO. Det er flott å kjøre i USA og du får sett litt mer en fra flyet. (Har kjørt LAX - LAS t/r )
Har også kjørt fra SFO til LAX. Var stuptrøtt og døgnvill etter å ha flydd hele natten fra Beijing.
Sørg for å være uthvilt før slike kjøreturer ellers kan det bli en farlig og ubehagelig opplevelse.
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=21515

Har kjørt LAS -LAX selv, derfor det hadde vært moro og kjørt oppom SFO i stede.. tror vel det er litt mer å se den veien også, mye motorvei og transportetappe LAS-LAX :) Hadde planer om 2 netter, tre dager(eller 2 1/2) i Vegas først før kjøringen :)

Hæh, trenger da ikke betale for drekka i Vegas! Det er like unødvendig som å betale innmeldingsavgift på Sats eller Elixia. :p
He he. Gratis drikke når du spiller er vel en sannhet med modifikasjoner... :) Du ender som oftest opp med ganske så stive priser på drikken, da!

LAX-LAS eller motsatt kjører man på noen timer, men LAS-SFO bør man beregne et par dager til. Er vel ikke helt enig i at det ikke er noe å se, man kan legge ruten slik at man kjører gjennom både Death Valley og Yosemite underveis. Man må imidlertid regne med relativt dårlig veistandard (i amerikansk sammenheng) med mye tofeltsvei.

Skal du kjøre Highway 1, gjør det fra SFO til LAX, ikke motsatt vei, og beregn tre dager. Har selv kjørt den på to og det var i knappeste laget hvis man vil stoppe og se seg litt om.

Last edited:
Skal man først kjøre LAS-SFO, så er det absolutt verdt å ta omveien om Lake Tahoe også. Veldig flott i området der også.

Skal man først kjøre LAS-SFO, så er det absolutt verdt å ta omveien om Lake Tahoe også. Veldig flott i området der også.
Støttes - LAS gjennom Death Valley opp forbi Bishop til Tahoe og så US 50 (evt. 88) vestover så kompenserer det for Yosemite.

Utsikt east-bound på US50 ved nedkjøringen til Tahoe - du ser flyplassen på bildet:

Dsc04585.jpg

Pent bilde :D
har planlagt å dra fra LAS søndag 6 sept, formiddag(10) tiden... ende opp i LAX den 9.. tror folket det vil holde? hvis man drar søndag morgen kommer man seg vel til SFO på en dag, og får med seg det som er verdt å se? tar vel rundt 8 timer å kjøre direkte?

hvis man drar søndag morgen kommer man seg vel til SFO på en dag, og får med seg det som er verdt å se? tar vel rundt 8 timer å kjøre direkte?

LAS-SFO på en dag? Det blir en lang dag hvis du skal kjøre Death Valley/Yosemite! Rundt 550-600 miles.

Skal du kjøre Highway 1, gjør det fra SFO til LAX, ikke motsatt vei, og beregn tre dager. Har selv kjørt den på to og det var i knappeste laget hvis man vil stoppe og se seg litt om.

Hvorfor den veien? Jeg kjørte LA-SF for noen uker siden og hadde jeg kjørt den igjen ville jeg fremdeles ha valgt å kjøre den nordover.

Hadde 2 overnattinger på turen, i Santa Barbara og Monterey

Har hatt samme rute som Someone, bortsett litt lengre første dagen og overnatting i San Luis Obispo ( great place ) og som han, herlige Monterey ( kort stopp i Carmel-must:exclaimation ).

Motsatt vei er kun fordi da har man utsikten ( nærmere stupet :drunk: ) på høyre side.. Men egentlig er ikke veien så brei at det har noen betydning. Personlig startet vi i Ontario, så LA , "must" Hearst Castle, San Luis O, Monterey og så SF.

Merk: Før parkering i Frisco, dra opp til Sonoma og Napa og kos deg en dag..

( Avsporing: Første gang jeg gjorde en tilsvarende tur var i 1973, men med et forhåndsønske til Warden Mr. Nelson i San Quentin, fikk jeg bolig i fengslet en full dag som "guest" av warden. Kanskje den mest heavy opplevelse i mitt liv. De tittet i bagasjerommet på min Chevy Nova da jeg dro for å se om jeg tok med "souvenirer" . Så forumet har en tidligere innsatt fra dette fengslet som medlem ;) )

Back