Da var årets sommerferie i gang. Denne gangen går turen til USA. Icelandair BGO-KEF-MSP sto først på programmet.
26.07 BGO-KEF 15:25 757-208
Avreisen foregikk med TF-FIN rundt 30 minutter etter rutetid. Flyet har ikke vært igjennom oppgradering innvendig ennå og gav et slitt uttrykk. Jeg var heldig og fikk sete 5D til KEF. Dette er et 1.klasse sete, og hadde derfor grei plass i både lengden og bredden. Etterhvert fant jeg ut at de fleste seteinnstillingene var i ustand, og strengt tatt kan seteryggen kunne beveges. I det hele tatt ville jeg følt meg temmelig skuffet over komforten hvis jeg hadde betalt full pris for dette setet, men i min prisklasse, så var det bra. Fllytiden var beregnet til 2 timer, og siden det hadde vært fest kvelden før, så ble mesteparten av reisen foretatt med øynene igjen. Jeg tok meg likevel tid til å spise rundstykket som ble servert, noe som var helt greit.
26.07 KEF-MSP 16:30 757-208
Med en beregnet connectin på 50 minutter, så ble det litt knapt når vi landet rundt 20 minutter etter rutetid. Vi var ute av flyet kl.16, og dermed var det bare å komme seg til neste gate, som var kun kort vei unna. Dermed var alle som skulle være med videre ganske kjapt ombord. Vi kom oss dermed avgårde på rute. Det var TF-FIV som tok oss til MSP med en beregnet flytid på 5:45. Denne fremsto som flett ny innvendig, og var veldig flott. Det var skjerm i hvert sete, og her var det valg mellom filmer, TVserier og musikk. Alt av filmer var Pay per view, mens tv og musikk var gratis. Flyet er fra 2001, men fremsto langt nyere.
TF har full betaling for alt av alkoholholdig drikke, men prisene var noenlunde edruelige. Ettersom kroppen nå begynte å virke igjen, ble det noen GT og et par øl på veien. Til middag ble det servert kylling med ostefyll og ris. Dette var faktisk veldig godt! Landingen ble foretatt noenlunde på rute, og alt i alt gav egentlig TF et godt inntrykk, med veldig hyggelig besetning, selv om man må betale for alt.
26.07 BGO-KEF 15:25 757-208
Avreisen foregikk med TF-FIN rundt 30 minutter etter rutetid. Flyet har ikke vært igjennom oppgradering innvendig ennå og gav et slitt uttrykk. Jeg var heldig og fikk sete 5D til KEF. Dette er et 1.klasse sete, og hadde derfor grei plass i både lengden og bredden. Etterhvert fant jeg ut at de fleste seteinnstillingene var i ustand, og strengt tatt kan seteryggen kunne beveges. I det hele tatt ville jeg følt meg temmelig skuffet over komforten hvis jeg hadde betalt full pris for dette setet, men i min prisklasse, så var det bra. Fllytiden var beregnet til 2 timer, og siden det hadde vært fest kvelden før, så ble mesteparten av reisen foretatt med øynene igjen. Jeg tok meg likevel tid til å spise rundstykket som ble servert, noe som var helt greit.
26.07 KEF-MSP 16:30 757-208
Med en beregnet connectin på 50 minutter, så ble det litt knapt når vi landet rundt 20 minutter etter rutetid. Vi var ute av flyet kl.16, og dermed var det bare å komme seg til neste gate, som var kun kort vei unna. Dermed var alle som skulle være med videre ganske kjapt ombord. Vi kom oss dermed avgårde på rute. Det var TF-FIV som tok oss til MSP med en beregnet flytid på 5:45. Denne fremsto som flett ny innvendig, og var veldig flott. Det var skjerm i hvert sete, og her var det valg mellom filmer, TVserier og musikk. Alt av filmer var Pay per view, mens tv og musikk var gratis. Flyet er fra 2001, men fremsto langt nyere.
TF har full betaling for alt av alkoholholdig drikke, men prisene var noenlunde edruelige. Ettersom kroppen nå begynte å virke igjen, ble det noen GT og et par øl på veien. Til middag ble det servert kylling med ostefyll og ris. Dette var faktisk veldig godt! Landingen ble foretatt noenlunde på rute, og alt i alt gav egentlig TF et godt inntrykk, med veldig hyggelig besetning, selv om man må betale for alt.