Feil på EB-sidene, eller bare meg?

pilot94

ScanFlyer Silver
Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Hei godtfolk! ^_^

Har sett litt inne på min EuroBonus profil, og på en side får jeg en melding..
Bare med meg eller er dette en feil for alle?

Hørte også med kundeservice, og de skulle sende beskjeden videre, men still, ingenting skjedd.. :angry:

catss.png


Og om jeg krysser av på alle (inkl. brukervilkår), så kommer jeg til en side som har <generalerror> i adresselinjen..
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Okey, det var Safari som ødela :8:
Internet Explorer fikset derimot saken.. :cool:

men står det fortsatt innmelding på punktene hos dere etter at dere har aktivert?
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Okey, det var Safari som ødela :8:
Internet Explorer fikset derimot saken.. :cool:

men står det fortsatt innmelding på punktene hos dere etter at dere har aktivert?


Det er meget typisk SAS at deres IT-folk fuldstændig ignorerer Mac-brugere og Safari.. Det er set mange gange før at de ikke tester i Safari - selvom det efterhånden er en ret udbredt browser.

Lige p.t. er hele sas.dk fuldstændig ubrugelig i Safari - efter de er implementeret nyt layout ifm. EB-opdateringerne.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

De nye EB - sidene er totalt håpløse foreløpig. Det florerer av feilmeldinger konstant, og i tillegg kan man nå velge mellom færre avganger enn før.
Hvorfor implementerer man noe som ikke er ferdig utviklet ? Merkelig av SAS spør du meg.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

De nye EB - sidene er totalt håpløse foreløpig. Det florerer av feilmeldinger konstant, og i tillegg kan man nå velge mellom færre avganger enn før.
Hvorfor implementerer man noe som ikke er ferdig utviklet ? Merkelig av SAS spør du meg.

Den fungerte utmerket de to første dagene, men nå har de problemer og man kan ikke logge inn. Synes selv den nye bookingmotoren er helt strålende, og utvalget av flighter er neppe dårligere enn tidligere. Jeg har både bestilt bonusbilletter og lekt meg i det nye systemet, og min vurdering er at systemet er vesentlig forbedret.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Utvalget er faktisk dårligere enn tidligere. Da kunne man trykke på en knapp der det stod "More outbound/inbound flights" hvis jeg husker rett. Er det kun undertegnede som har problemer med følgende feilmelding:

Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)

Denne feilmeldingen kommer opp selv om det står "ledige plasser antall X" under flightnummerne.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Får ikke logget inn en gang..

Etter å ha fylt inn brukernavn og passord får man følgende feil:

"Vi beklager, siden du prøver å besøke kan ikke vises."

EDIT: Kommer ikke inn på forsiden til sas.no en gang nå. Får samme feilmelding.
 

Attachments

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    20.5 KB · Views: 259
Last edited:
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Samme her nå.. Kom inn et øyeblikk og greide a chatte meg til kansellering av bonus hotell i HEL...
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Som sagt så holder de på med oppdateringer.

Utvalget er faktisk dårligere enn tidligere. Da kunne man trykke på en knapp der det stod "More outbound/inbound flights" hvis jeg husker rett.

Ja, men det var fordi man fikk et begrenset antall avganger opp i utgangspunktet. Nå får man alle muligheter opp med en gang og man trenger altså ikke å trykke en ekstra gang for å få opp flere avganger.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

For dårlig å skylde på at de holder på med oppdateringer, når man releaser noe for customer production så er man ferdig....
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Nå får man i det minste opp forsiden og logget inn, men man får ikke se bestillinger som er gjort pga disse oppdateringene :rolleyes:

EDIT: Fikk ikke logget inn likevel. Nettsiden mener jeg allerede er innlogget, noe jeg var, men ikke er lenger :p
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

For dårlig å skylde på at de holder på med oppdateringer, når man releaser noe for customer production så er man ferdig....

Enig!
Fryktelig irriterende dette her!

Samtidig må jeg si at sidene ser ut til å ha fått en kosmetisk oppgradering, men det er fortsatt et fuglereir innholdsmessig. Utrolig rotete i forhold til KLM og til og med Norwegian sine sider. Hvorfor skal alt være så tungt å laste og ta sånn tid, Norwegian sine er jo rett på....

Og hva er grunnen til at Eva holder på å bli sugd inn i jetmotoren i stedet for å være på høyre side av logg inn knappen?
 
Last edited:
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Nå virker alt.. Fikk tilbake 30.000 fra Radisson Blue HEL i dag. Som måtte avbestilles grunnet KUL... Manglet 275 poeng på 40.000 for å nulle ut kontoen ( mitt mål i to år nå, aldri lykkes :8:).

Heldigvis hadde de utsatt tidsfristen på 50% rabatt på poeng til i morgen. Kjøpte 1.000 poeng for EUR 27.50.

Måtte raske meg på for nesten 4.000 poeng expires 30.06 og jeg er knapt hjemme innen den fristen.

Kjøpte i all hast Radisson Blue i Beijing 13.- 15. mai neste år for 40.000. Eneste datoer tilgjengelige på den helgen. Never mind, resterende netter kjøper jeg i løs vekt.

Fly .. Joda LH A380 LH når de kommer med rett pris.. Litt moro å mekke litt.:spin

Nå har jeg kun igjen 725 poeng. Det får vel SK beholde, får vel ikke en karamellpose for det ?:D

Endelig TOMT på EB kontoen.. fruen har litt igjen, men de tfår vi vel shoppe bort..

Er så glad....:drink
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Som sagt så holder de på med oppdateringer.

Det høres ut som noe marketing (eller CK) kunne finne på å si når ting hår skikkelig til h"#$"# og man fortsatt lurer på hvem på IT-avdelingen som skal få skylda. SAS har, tilsynelatende, gjort ei skikkelig elendig utrulling av nye websider.

Jeg tviler ikke på at det blir ei solid forbedring når det er stabilt i drift, men jeg håper inderlig at noen i SAS lærer av dette, og sørger for brukbare rutiner før noe mer settes i drift på det viktigste grensesnittet de har mot kundene sine.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Det høres ut som noe marketing (eller CK) kunne finne på å si når ting hår skikkelig til h"#$"# og man fortsatt lurer på hvem på IT-avdelingen som skal få skylda. SAS har, tilsynelatende, gjort ei skikkelig elendig utrulling av nye websider.

Jeg tviler ikke på at det blir ei solid forbedring når det er stabilt i drift, men jeg håper inderlig at noen i SAS lærer av dette, og sørger for brukbare rutiner før noe mer settes i drift på det viktigste grensesnittet de har mot kundene sine.

Ja, nå hevder du at jeg har skrevet ting jeg faktisk ikke har skrevet.

Jeg er selvsagt enig i kritikken - når man lanserer noe nytt bør også systemet fungere. Og som jeg har sagt mange ganger tidligere: SAS' nettsider er ikke særlig gode, med altfor lange og dårlige tekster, en del feilinformasjon og fragmenterte løsninger. Likevel ble jeg imponert over den nye EuroBonus-bookingmotoren, som er vesentlig forbedret sammenliknet med forrige versjon.

Ellers har vel ikke SAS hevdet at de har fått helt nye sider, det er i hovedsak skallet som er nytt.
 
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Dette var det jeg fikk opp når jeg søkte etter bonusbillett nå----
sukk!
 
Last edited:
Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Tja og ha. I mitt hode er det ikke en feil at man ikke finner ønskket flyavgang, sånn rent system- og brukermessig.
En feil oppsto.

* Finner ingen flyavganger for ønsket avreise. (9200 [-1])
Søkte på dato, men her burde man fått mulighet til å korrigere eller velge å få opp månedsvisning. Er også end el andre småfeil ute å går som
Application is initializing. Please retry shortly.
som dukker opp litt her og litt der.

SASEB.jpg

Savner også mulighet for eksplesitt å søke opp Y+ eller C-klasse.

Og så lurer jeg på hvilken feilmelding som gjemmer seg i den røde rammen:

EBLON.jpg

Også burde systemet skjønne flyplasskoder:
SASEB2.jpg

Intensjonen er sikkert god, men dette er for dårlig for et produksjonssystem. :old
 
Last edited:
Back
Top