Feil på EB-sidene, eller bare meg?

Re: Feil på EB-sidene, eller bare meg?

<frustrasjon>Nå har jeg forsøkt i 30 minutter å booke en tur/retur til Stockholm. Det gikk ikke. Bare feilmeldinger enten man bruker det gamle systemet eller det nye.

Det er helt vanvittig at et så stort og tilsynelatende profesjonelt selskap kan slippe løs en ny nettløsning uten at den er kvalitetssikret bedre. Er direkte useriøst at kundene blir satt til å være prøvekaniner. Tror faktisk at jeg på ren og skjær trass booker billetten hos DY i stedet ;)
</frustrasjon>

Nå virker den for meg. Var inne på fruens konto..

Den skjønner flyplasskoder - men du må trykke på forslaget som kommer opp når du skriver inn koden.

Forslaget kom ikke opp!

I tillegg har de gjort den store tabben som mange gjør, å la klienten stå for at input er korrekt. (Klienten kan gjerne komme med forslag, og hvis klienten skjønner LHR bør også serveren skjønne det, evt. komme med forslag dersom input ikke er entydig.)

Forslaget kom ikke opp!

Det er fordi de laver den klassiske fejl og lader disse forslag ligge på serveren og derfor er de langsomme til at komme op hvis der er belastning på serveren. Den mest brugervenlige måde at gøre det på at at loade dem i browseren og dermed undgå ventetid og mulighed for fejlintastning m.v.

Jeg undres gang på gang at selv store virksomheder gør det, men desværre så er brugervenlighed og konverteringsoptimering sjældent noget som programmører ved ret meget om.

Synes nu et EB-siderne har fået et fint løft og kan egentlig godt lide den nye søgemotor - selvom der stadig er en masse ting der kunne forbedres meget.

Men i det store hele er SAS's hjemmesider noget forældet og stor lappeløsning af forskellige systemer, redirects osv. Hvis man lidt om webprogrammering, så er der mange ting, hvor man tager sig til hovedet og tror det er løgn at de gør det på den måde.

For dem der har set SAS's medarbejderportal, så er det endnu værre og nok noget af det værste kode jeg nogensinde har set på en hjemmeside. Der bliver der stadig foretaget ændringer, men de samme helt grundlæggende fejl går igen og igen - også i de nye ting - f.eks. er portalen ubrugelig uden explorer. Det kan kunderne naturligvis være ligeglade med, men det siger lidt om hvor stor en rodebutik SAS' IT-afd er når det kommer til programmører.

Jeg håber de snart finder ud af det og får lavet en helt ny hjemmeside - helt fra bunden og får fokuseret på at den skal kunne bruges på alle platforme og være så brugervenlig som mulig - for rent teknisk, så er det de har nu - noget der burde være rettet og skiftet ud for 5-10 år siden.

Fortsatt klarer ikke "poeng-beregningen" å kalkulere
hvor mange Eurobonus-poeng det blir, på den aktuelle
flyreisen man bestiller. Den har vært "nede" siden de
nye sidene kom..

Back