FCT i Frankfurt og henting

LN-FHU

Superflyer
Skal reise med LH first fra Frankfurt til Beijing i mai. Kommer inn fra Oslo med LH og har noen timer i FRA som jeg tenkte å benytte på first-class teminalen til Lufthansa. Mener å ha hørt at man blir hentet ved flytrappa og kjørt i privatbil til first class-terminalen både når jeg kommer og når jeg skal dra. Stemmer dette ?

Ifølge Lufthansa blir jeg kun kjørt ut til flyet.......
"The transport is provided from the First Class Terminal to the plane therefore unfortunately you will not be picked up from the Feeder flight to Frankfurt."

Noen som vet.....?

Desverre kan jeg ikke gi noe svar basert på egne opplevelser. Men etter å ha lest en umasse trip-report bla. på FT, så kan jeg ikke huske å ha lest noe om henting ved flytrappa med bil... og svaret du har fått fra LH er så konkret at jeg ville ha stolt på det.

Du må nok gå til Lufthansa First Class innsjekken og be dem ordne transport for deg over til FCT. Det er visst heller ikke lange biten å gå, har jeg hørt!

BF:cool2

Desverre kan jeg ikke gi noe svar basert på egne opplevelser. Men etter å ha lest en umasse trip-report bla. på FT, så kan jeg ikke huske å ha lest noe om henting ved flytrappa med bil... og svaret du har fått fra LH er så konkret at jeg ville ha stolt på det.

Er det ikke kun HON members der bliver hentet ved feeder flyet? Er ikke sikker, men har ihvertfald set det et par gange i MUC. Men det kan også være F-pax som har kort connection de gør det med.

Dette varierer tydeligvis. Jeg ble jeg ikke hentet da jeg fløy LH F i fjor, og jeg måtte selv finne fram til FCT. Nå var ikke det noe problem for meg, men for de som ikke er kjent med FRA på forhånd, så kan det gå med unødvendig mye tid på å finne fram.

Du skal bli hentet om du skal videre i First Class, og flyet parkerer på fjernparkering.

Okei , så det blir kun henting hvis flyet fjernparkerer altså.... ?

Her er det som ligger inne i bookingen min ( har kommet ETTER at jeg ringte Lufthansa for å spørre ) ;

35 RM ---PAX ADVD NO TRANSPORT FROM FEEDER FLT TO 1ST CLS TERMINAL / ONLY THE OTHER WAY ROUND

36 RM ---FROM TERMINAL TO NEXT PLANE / DUBXR/WI/05MAR

Jeg synes LH kan tilby dette til ALLE F-pax jeg da....og ihvertfal ikke lime det inn i bookingen som "straff" for at jeg ringte for å spørre....

Hørte nå nettopp at First Class terminalen i FRA er nedlagt, og at alle F pax er ombooket til Economy class. :colgate:

God tur og god fornøyelse! Tripreport forventes! hehe!

BF:cool2

Jeg synes LH kan tilby dette til ALLE F-pax jeg da....og ihvertfal ikke lime det inn i bookingen som "straff" for at jeg ringte for å spørre....

Generelt, de pleier å sette inn alt i bookingen hva som blir oppgitt fra kundeservice, så ikke du skal gå tilbake å si at kundeservice sa noe annet. På den annen side så kan du som kunde også gå tilbake til hva de faktisk har sagt om det skulle dukke opp spørsmål. At du opplever at det er en straff at kundeservice ønsker å opplyse hva de har sagt virker merkelig.

Okei , så det blir kun henting hvis flyet fjernparkerer altså.... ?

Inbound limousine service
Premium passengers arriving on an apron position are met at the aircraft and then transferred to terminal 1, bus stop

For
a) arriving or transferring HONs, travelling in C/Cl or Y/Cl
b) Business Jet passengers and
c) C/Cl + Y/Cl passengers with a connecting flight on LH F/Cl on the same day;
pick-up with a limousine (Mercedes S-Klasse, Porsche Cayenne) or exclusive minivan (Mercedes Viano), direct transfer from the aircraft to the terminal 1, bus stop

For all F/Cl passengers (also for HONs travelling in F/Cl!): separate F/Cl bus is provided; direct transfer from the aircraft to terminal 1, bus stop

Generelt, de pleier å sette inn alt i bookingen hva som blir oppgitt fra kundeservice, så ikke du skal gå tilbake å si at kundeservice sa noe annet. På den annen side så kan du som kunde også gå tilbake til hva de faktisk har sagt om det skulle dukke opp spørsmål. At du opplever at det er en straff at kundeservice ønsker å opplyse hva de har sagt virker merkelig.

Må moderere meg litt der ja....mener ikke at det er en straff nei ;) .Ser av det utklippet du limte inn nå t jeg håper det blir fjernparkering på meg...:lol:

Back