Fastfoodkjede på OSL?

Re: Fastfoodkjede på OSL?

La Baguette ligger da rett overfor der man kommer ut gjennom tollen. Baguettene der er gode! Liker spesielt godt den med kylling tandori. Ellers er det vel Peppes som har den beste varmmaten på Galemoen. Det tåpeligste tilbudet er vel den såkalte Tapasbaren Sinnataggen. Aldri har jeg spist dårligere mat.

Jeg svaner bistroen fra Fornebu jeg!

BF:cool2

Kan ikke fatte og begripe, hvordan det kan være marked
for så mange fast-food kjeder - her i Sverige er det jo
bare sinnsykt med McDonalds. På OSL er alternativene
sånn passe, men prisene er jo hinsides - uansett om man
spiser på Pizza Hut (Norges eneste Pizza Hut faktisk), eller
en baguett på "Upper Crust" (dyrere baguetter skal man
jommen lete lenge etter). Jo da, selvsagt er de nødt til å
ta slike priser pga. de leieprisene de betaler.

På Arlanda er det tydeligvis litt anderledes, der spiser jeg ofte
i Sky City eller i terminalene til en billig penge. "Lunsj-tilbudene"
(som kan spises som middag) er gunstige, her spiser man jo
enten en hovedrett eller en "to-retters" til latterlige litt over
50 svenske kroner.

Hvordan McDonalds er så fremgangsrike som de er, er
"beyond" me. Eneste jeg liker hos dem er Eplepaiene
(som ikke lenger selges i Norge, men selger godt i Sverige).
Eneste produktet Burger King har, er "Angus"-burgerene
som faktisk er gode (som selvsagt heller ikke selges i Norge);
men den spiser jeg fra tid til annen i andre land - den selger
også godt i Sverige tror jeg. "Steakhouse"-burgeren er vel den
eneste som tilsvarer "Angus" tror jeg i Norge, men blir ikke det
samme uansett, siden kjøttet er langt dårligere.

Man skulle hatt flere spisesteder på OSL med "skikkelig" mat,
og helst til litt mere fornuftige priser; er spent på hva som kommer
etter at utbyggingen står ferdig.

Jeg kjøper ALDRI mat på OSL...det gidder jeg ikke, det er rett og slett for mye å betale for en liten matbit :D
Skulle egentlig ønske at flere gjorde det samme, og at representanter for OSL leser dette og setter ned leieprisene, slik at det er levelig å kunne kjøpe seg en kopp kaffe og et rundstykke,uten å bli ruinert av den grunn.

Jeg synes å gjøre dette til en mulighet til å vise seg som sunn og helsebevist er litt sløvt ;) – da kan man jo legge ned alkoholserveringen på OSL også da dette ikke er særlig sunt..

De få gangene jeg spiser god gammeldags junk er akkurat på flyplasser (KCF, Burger King, Den Gylne Måke) enten fordi man har hatt litt vel mye asiatisk mat noen uker, eller er rett og slett klein etter en utagerende helg.

For meg hadde Burger King eller lignende passet godt inn på OSL (hvis det ikke stinket frityr i området) selv om jeg personlig stort sett ikke er fysen på junk fra OSL.

Vel, hadde vært godt med junk - men tror du ikke alle på OSL hadde blitt smellfeite etter et års tid? Det man trenger, er en ordentlig kantine-bistro som har mer av den
vanlige dagligkosten. Savner å bare sette meg ned å spise kjøttkaker i brun saus og poteter ... til en normal pris.

Samme høye prisen finnes vel på alle flyplasser. På TRD så jeg en foran meg i køen (på Picnic) måtte ut med 79 kr for en HALV brødskive med reker.....

Jeg synes å gjøre dette til en mulighet til å vise seg som sunn og helsebevist er litt sløvt ;) – da kan man jo legge ned alkoholserveringen på OSL også da dette ikke er særlig sunt..

De få gangene jeg spiser god gammeldags junk er akkurat på flyplasser (KCF, Burger King, Den Gylne Måke) enten fordi man har hatt litt vel mye asiatisk mat noen uker, eller er rett og slett klein etter en utagerende helg.

For meg hadde Burger King eller lignende passet godt inn på OSL (hvis det ikke stinket frityr i området) selv om jeg personlig stort sett ikke er fysen på junk fra OSL.

Jeg må si meg enig i SudCaravelle her.. Spesielt med denne sunnhetsreklamen fra folk som ellers velter seg i alkohol hver gang anledningen byr seg.

Det viktigste etter min mening hadde vært å fått bredde i tilbudet; at det finnes gode restauranter, sunne spisesteder og junk (type McDonals...)

Samme høye prisen finnes vel på alle flyplasser. På TRD så jeg en foran meg i køen (på Picnic) måtte ut med 79 kr for en HALV brødskive med reker.....

Peanuts!

På ARN på fredag hadde flere av salgsstedene rekesmørbrød til salgs. Jeg skal innrømme at brødskiven var noe lenger enn normalt, og på prislappen stod det også at den inneholdt 200 gram reker. Men prisen var fin den! SEK 199,-.
Dyreste smørbrød jeg noen sinne har sett.

Jeg spiste vel dette for et par år siden der over. Da var vel prisen rundt hundrelappen. Husker at det var et usedvanlig tørt smørbrød som jeg lovet meg selv å aldri kaste bort penger på igjen!

BF:cool2

Ser egentlig ikke helt poenget med at folk skal blande seg opp i hva man spiser. Det er jo ens eget valg... personlig har jeg vel aldri spist på mcdonalds eller burgerking på noen flyplasser, men det gjør meg fint lite om en av dem skulle dukke opp på OSL.

Sett bortsett fra at prisene er som de er, er vel egentlig tilbudet ganske så greit på OSL. En ordentlig restaurant av noe slag hadde vel vært fint, og ellers skulle det gjerne vært noe mer enn den ene svindyre cafeen på avreise (før security), som btw har rævva utvalg (selv om det ikke er verre enn å ta turen ned 1 etg...)

Den finnes da allerede på Gardermoen (Upper Crust) - OSL hadde den lenge før de kom til TRD.

Hehe, daså. Vet bare om den v/ ankomst. Har som oftest dårlig tid når jeg skal videre fra OSL, så da er det begrenset hva jeg rekker å få med meg :)

Hehe, daså. Vet bare om den v/ ankomst. Har som oftest dårlig tid når jeg skal videre fra OSL, så da er det begrenset hva jeg rekker å få med meg :)

Den befinner seg paa utland. Jeg husker ikke om det er en paa innland.

Ingen ting vil være som å sette seg på flyet til XYZ og kjenne lukten når 20 stykker åpner BurgerKing-posene sine.

Ingen ting vil være som å sette seg på flyet til XYZ og kjenne lukten når 20 stykker åpner BurgerKing-posene sine.

Haha ... ikke sant? Da er det bedre med en ordentlig blings eller baguette.

Back