Fastfoodkjede på OSL?

Re: Fastfoodkjede på OSL?

Er dette generelt et problem på flygninger ut fra AMS, ZRH, EWR osv...?

Ikke de flightene jeg har vært på ut herfra, nei, for der er det ofte grei servering på de flyene jeg har vært på.

Men for å svare på det du ikke spør om - jeg jeg har opplevd det både på fly og i lounger(!) i USA, og synes den lukta ganske plagsom når man selv ikke er hypp på soyapuck med fete poteter. Siste var en familie på fire som satt seg mitt i Admiral-stugu i Boston med hver sin "super large menu" fra Burger King el.l. Heller ikke et ukjent problem fra buss/tog/trikk.

Er det servering på flyet, er det jo ikke behov .. men her borte er det jo lite servering på flyet så skal man overleve en seks-timers transcon, kan det være godt å ha litt niste ...

Er det servering på flyet, er det jo ikke behov .. men her borte er det jo lite servering på flyet så skal man overleve en seks-timers transcon, kan det være godt å ha litt niste ...

That's my point når det gjelder "stinkende fastfood". Men man kan jo ta med seg noen blingser med gammalost og surstrømming som motangrep :lol:

BK eller McD skjer aldri! pga mafian på OSL! Også kalt SSP. Subway kommer heller ikke. Da vi allerede har Upper Crust.

Jeg kjøper ALDRI mat på OSL...det gidder jeg ikke, det er rett og slett for mye å betale for en liten matbit :D
Skulle egentlig ønske at flere gjorde det samme, og at representanter for OSL leser dette og setter ned leieprisene, slik at det er levelig å kunne kjøpe seg en kopp kaffe og et rundstykke,uten å bli ruinert av den grunn.

Jeg gidder heller ikke kjøpe mat på OSL lengre. Har ikke noe ønske om å la meg flå for å få en litt mat. Smører heller noen baguetter hjemme før jeg reiser som jeg tar med meg.

Hva med Bislett Kebabbbb, det hadde vært noe det... Et skikkelig og sundt måltid før man satte seg på flyet, for så å bli dårlig i magen, halvegs ut i flighten, ville vært uforglemmelig.

Bakt potet?? Thor Hushovd har jo solgt bakt potet i åresvis, han kan starte opp på OSL når sykkelkariæren er over.

Hva med Bislett Kebabbbb, det hadde vært noe det... Et skikkelig og sundt måltid før man satte seg på flyet, for så å bli dårlig i magen, halvegs ut i flighten, ville vært uforglemmelig.

Ser for meg en 11hr flight fra OSL-BKK hvor halve flyet har rennaræv. DET hadde vært noe for seg selv.

BK eller McD skjer aldri! pga mafian på OSL! Også kalt SSP. Subway kommer heller ikke. Da vi allerede har Upper Crust.

Nå kan det jo sånn sett også skje at SSP mister sin kontrakt og f.eks. HSM Host(som vel driver serveringsfasiliteter på svært mange andre flyplasser og har franchise-avtaler med Starbucks og BurgerKing) tar over serveringsdriften, så SSP er ingen "mafia" utover at de har fått en driftskontrakt, som jeg antar de har fått på bakgrunn av anbudskonkurranse.

Bakt potet?? Thor Hushovd har jo solgt bakt potet i åresvis, han kan starte opp på OSL når sykkelkariæren er over.

Med fare for å spore av.
Bislett Kebab har faktisk Norges beste kebab. Ingen over, ingen ved siden! :-)

Skulle gjerne sett en avdeling av dem på/ved OSL, ja!

så SSP er ingen "mafia" utover at de har fått en driftskontrakt, som jeg antar de har fått på bakgrunn av anbudskonkurranse.

Etter at SSP fikk monopol på innsiden av security og tok over alle kioskene, så gikk det meste opp i pris med ca 10%. Narvesen og andre ga seg når SSP gikk med på å betale enda høyere leie (sannsynligvis for å sørge for å være eneste tilbyder på "innsiden") til OSL.

Er ikke SSP alene også utenfor security? Narvesen-kiosken ligger vel på Jernbaneverket sin eiendom.

Umoe Catering eller hvem det var som også drev kiosk- og serveringsvirksomhet tidligere kunne også konkurrert (og det vil jeg anta de gjorde) med SSP - så vel som HSM Host som har eksklusivitetsavtaler på mange andre lufthavner.

Peppes Pizza er vel Umoe Catering og ligger ikke på Jernbaneverkets eiendom. Samme gjelder vel La Baguette - som vel også er Umoe-drevet.

Alle "store" flyplasser med respekt for seg selv (og kundene) bør ha en Burger King eller McDonald´s restaurant. De som ikke liker burgere, kan naturligvis få slippe å handle der...

Alle "store" flyplasser med respekt for seg selv (og kundene) bør ha en Burger King eller McDonald´s restaurant. De som ikke liker burgere, kan naturligvis få slippe å handle der...

Det må vel ikke være en amerikansk fast-food, men det burde være reguleringer som forhindrer at stor-flyplasser kan kun ha en aktør som dermed kan sette prisene nesten helt som de selv vil. Det er i snitt over 50000 innom flyplassen hver dag, og det er mer enn en del mindre norske byer. Tenk om byrådet hadde bestemt at hos oss får kun en aktør drive butikk?

Umoe har vel rett på Burger King (noe som skiller Norge fra andre land hvor SSP har rett på merket), men kommer nok dermed ikke siden SSP nok vil slåss med nebb og klør for å forhindre at de kan komme inn på "innsiden". Subway og McDonalds er "egne" og vil nok ikke gå inn med den store kostanden til etablering. Starbucks kan vi nok sikkert se siden de har et utstrakt samarbeid med SSP i hele Europa. Jeg synes å huske at Reitan (Narvesen) eller Umoe hadde avtalt seg en rett til merkenavnet, men om det gjelder lenger vet jeg ikke. Det kan jo være en grunn til at Norge ikke har Starbucks ennå.

Back