Fast track OSL

Re: Fast track Osl

Ja, ikke sant. :rolleyes:

Den erfaringen jeg har med fast track rundt om i verden (og hvordan jeg kjenner OSL og LH), er jeg 100% sikker paa hvem som har skylden her.

I forhold til LH så virker vel saken nokså grei. I forhold til det generelle spørsmålet om kapasitet er det kanskje ikke så opplagt.

I forhold til LH så virker vel saken nokså grei. I forhold til det generelle spørsmålet om kapasitet er det kanskje ikke så opplagt.

Jeg synes egentlig at fast Track i forhold til LH er mere skremmende enn greit - at OSL ikke klarer å få innført en såpass enkel rutine (sjekk flight nummer og klasse - Flight LH.... Klasse C) i løpet av 8-9 måneder blant de som har ansvaret for sikkerheten på flyplassen er utrolig. Jeg tviler på at G4S har egne ansatte som bare sitter å glor på ombordstigningskort - men at de også jobber med andre sikkerhets rutiner - og da er det skremmende at dette ikke er korrigert etter første tilfellet:angry:

Jeg synes egentlig at fast Track i forhold til LH er mere skremmende enn greit - at OSL ikke klarer å få innført en såpass enkel rutine (sjekk flight nummer og klasse - Flight LH.... Klasse C) i løpet av 8-9 måneder blant de som har ansvaret for sikkerheten på flyplassen er utrolig. Jeg tviler på at G4S har egne ansatte som bare sitter å glor på ombordstigningskort - men at de også jobber med andre sikkerhets rutiner - og da er det skremmende at dette ikke er korrigert etter første tilfellet:angry:

Saken er grei i den forstand at fakta i saken er grei - ikke at OSL sin håndtering er grei...;) Det skulle være enkelt å lære seg 3 bokstaver i en gitt kombinasjon.

Last edited:
Er det noen planer om at "Fast track" i OSL får flere sluser slik at den blir like rask som vanlig sikkerhetssjekk?

Sist jeg prøvde "Fast track" i OSL tok det ca. dobbelt så lang tid som den vanlige køen. :sarc

Er det noen planer om at "Fast track" i OSL får flere sluser slik at den blir like rask som vanlig sikkerhetssjekk?

Sist jeg prøvde "Fast track" i OSL tok det ca. dobbelt så lang tid som den vanlige køen. :sarc

Det er rimelig sjelden det er slik. Men det er vel iblant sånn på "8.30-avganger". bruker Fast Track'en 30-40 ganger i året og har kun en gang valgt den vanlige køen. Normalt er den rask.

Forøvrig takk til Discus. Da må man vel beholde EB-kortet, ja.

Det er forresten ingen som har brukt/vært i nærheten av Fast Tracken i det siste (les: etter påske) som har sett om det har dukket opp noen BA-logo der?
'

Jeg så ingen BA-logo der 19 Mai.

Ikke skjedd noe enda, mao.

De har i hvertfall sagt at de jobber med saken.

ee022438.jpg

På fredag gikk jeg i vanlig slow-track og reisefølget i Fast-track og jeg var raskest gjennom. Men mulif det kom av at jeg kom gunstig inn i køen. Men den vanlige køen var virkelig effektiv.

Hørte planen var å ha 2 sluser åpne på Gradermoen fra fredag, da blir vel én av dem fast track.

Fast track utland OSL

Alltid like forvirrende dette.
Flyr Swiss med eco ticket fra OSL-Zürich med Div Star Alliance gullkort, inkl EBG. Kan man da benytte fasttrack på OSL ??

Re: Fast track utland OSL

Alltid like forvirrende dette.
Flyr Swiss med eco ticket fra OSL-Zürich med Div Star Alliance gullkort, inkl EBG. Kan man da benytte fasttrack på OSL ??

Funket fint forrige uke for meg. Har SKG og reiste Swiss eco.

Funket fint forrige uke for meg. Har SKG og reiste Swiss eco.

Takk, da satser jeg på det! Har Swiss noen egen Business check in skranke også? Det er vel en eller annen agent som har check in for Swiss?

Takk, da satser jeg på det! Har Swiss noen egen Business check in skranke også? Det er vel en eller annen agent som har check in for Swiss?

Stemmer. Innskjekking på den øverste skranken, "H" om jeg husker rett. Og ja de har business check in. Nå var det ikke mye kø når vi reiste forrige lørdag, så det spillte liten rolle hvilken skranke man valgte. Mener det var 2 eller 3 skranker.

Back