Fast track OSL

Det kan man. Har gjort det uten problemer siden i sommer på OSL (som EBG).

I sommer var det i såfall uoffisielt - per 1. juli tror jeg det var SAS CODESHARE; hvis booket som codeshare - ble godtatt i fast track. Hva som skjer er nå, skal jeg ikke svare for sikkert på.

Tror heller ikke FI helt skjønte spørsmålet...

Du kan ikke bruke fast track med FI billett. Reglene er som følger for fast track på OSL (fortsatt kun utland):

EBP (med en gjest eller nærmeste familie): uansett.
EBG (med en gjest eller nærmeste familie): Operating flight SK-KF-WF + Star Alliance, SK marketing flight på OV-QI-BT
Business: Operating flight SK-KF-WF, SK marketing flight på LH-OV-QI-BT
Booking class - CDJYSBZIPR (Business, Economy Extra): Operating flight SK-KF-WF
Voucher: Operating flight SK-KF-WF

CPH akspeterer i tillegg LH-HON

Last edited:
Er EBG og ble nektet i fast track med C-klasse billett på TG i oktober. Men bra om de har utvidet tilbudet til alle Star selskaper!

Fast track Osl

Jeg har sett på skjermen på fasttracken på Osl at mer eller mindre alle selskaper er kommet opp. Videre har jeg hørt at Apollo selger fasttrack vouchers for en 50lapp.

Vil ikke nå da fasttrack på Osl ha utspillt sin rolle, da spessielt i peak tider?

Re: Fast track Osl

Vil ikke nå da fasttrack på Osl ha utspillt sin rolle, da spessielt i peak tider?

Neida - de slipper jo ikke gjennom business-kundene til Lufthansa, for eksempel, hvem vet om det funker for de andre :lol:

Over på den litt mer seriøse siden - rett før jul talte jeg 25 pax i kø i fasttrack, da gikk det akkurat like fort i slow-track.

Jeg har sett på skjermen på fasttracken på Osl at mer eller mindre alle selskaper er kommet opp. Videre har jeg hørt at Apollo selger fasttrack vouchers for en 50lapp.

Trodde dette bare ble solgt sammen med loungeadgang for ca 400 kroner?

Veldig kjipt hvis man vanner ut dette konseptet så det ikke funker lenger. Da bør de isåfall kutte en åpning på vanlig security.

Men man skal vel ikke ta sorgene på forskudd.

Mange brukere med erfaringer her inne, og disse erfaringene er svært blandet. Personlig har jeg bl.a. blitt nektet med EBG på SAS-metall, og det er flere som er blitt nektet med C-klasse billett på LH-metall.

noen brukere med erfaringer?

Erfaringene mine har vært at det stort sett lønner seg veldig med Fast Track på OSL. Både pga kortere kø og at de som står i køen oftest har stått i en kø før.

Det er en fordelene jeg virkelig vil savne om den forsvinner eller blir stupfull. I London på LHR T5 står man jo mest i Fast Track på pur trass, og det er litt tustete.

Det første problemet er jo helt klart at man skaper vesentlig mer kø hvilket undergraver produktet, men spørsmålet mitt er jo i tillegg hvorfor man ikke hadde kapasitet for Domestic tidligere da? De har greid å utvide produktet vesentlig uten å beslaglegge flere sluser, og da er det finurlig at ikke SAS får lov å kjøpe samme tjenesten til sine domestic kunder.

Det første problemet er jo helt klart at man skaper vesentlig mer kø hvilket undergraver produktet, men spørsmålet mitt er jo i tillegg hvorfor man ikke hadde kapasitet for Domestic tidligere da? De har greid å utvide produktet vesentlig uten å beslaglegge flere sluser, og da er det finurlig at ikke SAS får lov å kjøpe samme tjenesten til sine domestic kunder.

Vet vi egentlig så mye om dialogen mellom SAS og OSL i forhold til fast track domestic? Kan det være at det er flere forhold i den saken enn det som har kommet frem? Jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt så godt med på det, men registrerer at SAS mener at de har vært villige til å betale for dette. Er det kanskje et spørsmål om hvilken pris?

Vet vi egentlig så mye om dialogen mellom SAS og OSL i forhold til fast track domestic? Kan det være at det er flere forhold i den saken enn det som har kommet frem? Jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt så godt med på det, men registrerer at SAS mener at de har vært villige til å betale for dette. Er det kanskje et spørsmål om hvilken pris?

I følge en tidligere tråd ville ikke OSL tilby pandion innenriks lenger, fordi det var konkurransevridende. Innenriks for andre (gull, flex osv) var pga kapasitetsproblemer. Noe som virker helt merkelig, så lenge selskapene er villige til å betale for det.

I følge en tidligere tråd ville ikke OSL tilby pandion innenriks lenger, fordi det var konkurransevridende. Innenriks for andre (gull, flex osv) var pga kapasitetsproblemer. Noe som virker helt merkelig, så lenge selskapene er villige til å betale for det.

Ja, det er vel omtrent rett. Mener å huske at de sa at deres manglende kapasitet gjorde at dette kun var mulig å tilby for SK. Dermed ble det konkurransevridende, og de måtte terminere avtalen. SK har imidlertid vært veldig tydelig flere ganger at de er villig til å betale prisen, men får ikke lov av Avinor.

Dette kan selvsagt være "spin" og posisjonering, men siden det plutselig er kapasitet for alle andre på utland kan jeg ikke noe for å mene at hele begrunnelsen virket utrolig merkelig.

Back