Fast track OSL

Alt avhengig av tidspunkt synes jeg. Tidlig på hverdagsmorgenene (7-ish-flightene) er det majoritet av erfarne reisende så det glir veldig bra både i fast og slow. Jeg har enda tilgode (i år) å bruke mer enn 10 minutter i sikkerhetskontrollen på OSL (majoriteten av gangene har jeg gått i vanlig kø). Som tidligere nevnt - OSL gruser de fleste andre tilsvarende plasser på security og køhåndtering.

AMEN!

Trenger ikke reise lenger enn til ARN for å se et kremeksempel på hvordan man IKKE skal drive sikkerhetskontroll. Helt håløst der til tider, spesielt rundt 17:00 da jeg som regel reiser hjem derfra, har stått 30 min, i fast track kø.

AMEN!

Trenger ikke reise lenger enn til ARN for å se et kremeksempel på hvordan man IKKE skal drive sikkerhetskontroll. Helt håløst der til tider, spesielt rundt 17:00 da jeg som regel reiser hjem derfra, har stått 30 min, i fast track kø.

Arn har vel samme håpløse systemet som LHR t5 og fasttrack på Osl?

Det blir bare for dumt om enkelte skal påstå at fast track på OSL er tregere enn vanlig sikkerhetskontroll. Det stemmer enkelt og greit ikke. Man kan selvsagt argumentere for at det er et potensiale for at det skal gå raskere og mer effektivt, men det har jo med hvilket produkt selskapene ønsker å kjøpe å gjøre.

At SAS annonseren en egen "SAS Fast Track" kan jo ha med at SAS faktisk ønsker å gjøre noe med fast track-produktet de tilbyr, og at ønsker å kjøpe et bedre produkt med mindre gjennomsnittlig ventetid. Samtidig har de vel et ønske om å differensiere seg fra andre selskaper, og da kanskje særlig Norwegian. De fleste bedrifter nå har gratis fast track hos Norwegian i sine bedriftsavtaler, noe som fort vanner ut forskjellen mot "premiumproduktet" til SAS.

Det blir bare for dumt om enkelte skal påstå at fast track på OSL er tregere enn vanlig sikkerhetskontroll. Det stemmer enkelt og greit ikke.
At selve slusene som brukes til FT er tregere enn andre sluser er det ingen tvil om. Avhengig av hvor mange som bruker FT og hvor mange sluser som er åpne kan FT likevel være raskere. Min erfaring og mange andres erfaring er at FT på OSL ofte er tregere.

Sjekk fakta: ta tiden, følg med på noen som kommer samtidig i den andre køen eller spør de som jobber der. Å bare basere seg på reklame blir for dumt.

Gjorde en simpel test forrige onsdag morgen (07:00): jeg gikk i FT, mens turkompanjong gikk i vanlig sikkerhet. Sistnevnte kom gjennom først og sto og ventet på meg, selv om det riktignok var ca. 30 sekunder gange for meg fra FT-båndet til møtepunktet vårt. Ikke rart jeg normalt pleier å sky FT.

Kun to sluser i FT åpne forøvrig, mens jeg tror sluse 17 (tror det er nummeret) aldri noensinne har vært åpen.

UPDATE. 0935 i dag null kø i FT.. 10 min i vanlig. Flott TK godtok *G ( UA ) :up:

FT går normalt raskt når jeg kan gå der, men det er litt dårlig med plass til å forberede seg på å legge ting i boksene og man får ikke tak i dem før rett før man skyver dem på båndet. Det burde være mulig å legge fra seg alt opp i boksene mens man venter (om man må vente litt) på tur og så bare skyve alt inn i scanner og gå igjennom.

Det blir bare for dumt om enkelte skal påstå at fast track på OSL er tregere enn vanlig sikkerhetskontroll. Det stemmer enkelt og greit ikke. Man kan selvsagt argumentere for at det er et potensiale for at det skal gå raskere og mer effektivt, men det har jo med hvilket produkt selskapene ønsker å kjøpe å gjøre.

Helt enig med deg. Og strengt tatt også Discus. Det avhenger av tiden på døgnet. Det er tider der det står en million viktigperer med stripete dresser og "velknyttede skjerf". Men brorparten av gangen jeg er der er Fast Track raskest. Men nå flyr jeg sjelden kl 7-8 om morgenen eller 17-ish om eftan om jeg kan unngå det. Og det kan jeg jo som oftest.

At selve slusene som brukes til FT er tregere enn andre sluser er det ingen tvil om. Avhengig av hvor mange som bruker FT og hvor mange sluser som er åpne kan FT likevel være raskere. Min erfaring og mange andres erfaring er at FT på OSL ofte er tregere.

Sjekk fakta: ta tiden, følg med på noen som kommer samtidig i den andre køen eller spør de som jobber der. Å bare basere seg på reklame blir for dumt.

Du driver jo din helt egne diskusjon, kall :)

Det finnes en egen tråd om selve slusene i Fast Track. Var enig med deg i at det var sykt irriterende i starten. Skrev vel også selv et par flammende innlegg i nevnte tråd. Kan t.o.m hende jeg startet den, he he. Men nå har de så styr på denne at det er likegyldig i følge faktisk opplevd tid i FT eller vanlig kø.

Synes faktisk OSL er så enestående på security at jeg lurer på om jeg skal fortsette å tørre å svare "smileansikt" på automatene. Normalen i samfunnet er jo at om noe fungerer strålende kommer det en forbasket økonom og river det hele ned.

Kan ikke huske sist jeg tok FT på OSL. Det er ikke fordi den er så treg, men fordi den vanlige er så kjapp. På andre flyplasser bruker jeg det gjerne. Dessuten merker jeg at tålmodigheten når jeg venter på en bestemor som flyr en gang i året og står i den vanlige kontrollen, er mye større enn når jeg står bak reisevante Philip i FT som har utrolig dårlig tid når han står i køen men likevel ikke noe klart til å legge på båndet når han kommer fram.

Back