Farnborough International Airshow 2010

paradisgutten

Drømmer om å bli pilot <3
Jeg har veldig lyst til å dra til Farnborough i sommer. Noen andre som skal?

Har dere vært der før? I så fall, var det verdt det?

Attachments

• farnborough_logo.jpg
    farnborough_logo.jpg
    6 KB · Views: 475
Om Farnborough er verdt det eller ikke kommer vel helt an på hva som interesserer deg... Syns du sivile maskiner er interessant så er Farnborough absolutt verdt en titt, men om du er mer interessert i militære maskiner så vil jeg heller anbefale deg å ta turen innom RIAT uka før Farnborough. En annen ting man bør huske på er at enkelte maskiner, sånn som f.eks F-22, vil ikke fly de dagene som er åpne for publikum på Farnborough.

I mine øyne så er det lite, om noe, som kan overgå RIAT, og spesielt i år. Det kan fort bli den siste sjansen man har til å se en MiG-21 i lufta, ihvertfall i vest-europa :)

Dette blir mitt tredje RIAT og jeg gleder meg nesten mer for hvert år :P

Flightline UK har en litt mer oversiktlig oversikt over alle maskinene som skal delta på årets RIAT, enn de RIAT-sidene har, den finner du her.

Har noen sett red arrows i aksjon?

Fjorårets RIAT. Megabra!

RIAT er kanonbra. Anbefales på det varmeste. Dog veit jeg ikke om det er bedre enn Farn. Aldri vært der.

RIAT er veldig bra gjennomført, du kjeder deg aldri. Og står ikke i do, og matkø.

RIAT er jo mer war-birds
Farnborough er mer oppvisning av nye fly, B787 og B748 kommer jo
Litt usikker på hva du regner som warbirds... F-22, Super Hornet, A400, Typhoon og Gripen er jo ikke akkurat gamle skranglekasser. Men naturlig nok så er det flere warbirds på RIAT i år enn det pleier å være, siden man markerer at det er 70 år siden "Battle of Britain". Passasjerfly klarer jeg å styre entusiasmen min for, så det gnager meg ikke akkurat at jeg ikke får med meg 787 og 748 ;)

Men som sagt tidligere, er det passasjerfly man syns er interessant så er Farnborough et bra show.

Har noen sett red arrows i aksjon?
Har sett dem flere ganger, og i mine øyne er det ingen andre team som kommer i nærheten av å like gode.

Back