Så lenge det er liv er det håp. En pilot i SAS planlegger å bli i selskapet resten av sin karriere. Litt avhengi av når man begynner i SAS blir det 25-35 år. Ledelses skikkelsene sitter i sine posisjoner i ca 5 år, pluss/minus noen år.Jeg må jo si Stein, at hadde jeg hatt så lite tro på egen arbeidsgiver så hadde jeg tatt konsekvensen av det, og ikke "muggnet" i den jobben jeg har....
Jeg tror ikke SAS selv er interessert i å "overleve". Vi ser konturene av en konfrontasjon som ender med nedleggelse og en passe syndebukk og henge "svarteper" på, nemlig de forhatte pilotene. Det har i det skjulte foregått en kampanje over lengre tid innad i bolaget for å skape et hat mot pilotforeningene, og det har de tildels klart. I de fleste andre flyselskap blir pilotene sett på som ett av deres viktigste assets, som spydspissen som får spydet til fungere som det skal. I SAS er vi kun asses som godt kan unnværes. Gi Thorkildsen et spyd uten spiss og se hvordan det går.
Jeg må jo si Stein, at hadde jeg hatt så lite tro på egen arbeidsgiver så hadde jeg tatt konsekvensen av det, og ikke "muggnet" i den jobben jeg har....
For ordens skyld: Dette refererer seg til det Egil nevner.'
Jeg må jo si Stein, at hadde jeg hatt så lite tro på egen arbeidsgiver så hadde jeg tatt konsekvensen av det, og ikke "muggnet" i den jobben jeg har....
Et sitat fra NA24 angående LO, YS, NHO og streik:
"Busselskaper og luftfart holdes utenom."
I første omgang vel?
Dette kan vel ogsaa gjelde SAS sin ledelse....Fritjof Fomlesen og Katrine Kanikke har ikke klart aa oppfylle noe av det de skulle gjoere for SAS IC. Maskin 12,13,14 kunne ha vaert paa plass, Air Cancada maskinene var mere enn gode nok, men det tar iniativ....og man maa vaere villig til aa handle....og ikke bare regne paa YLI og passe paa sin egen stilling...Se bare hva SAS gjoer her i Seattle naar Lufthansa kommer inn....gaar aa gjemmer seg i Ballard og klager over at det var veldig daarlig gjort av Lufthansa....kjemp for markedet...staa paa....om noen har muggnet boer en se foerst til en gjeng i Froesundavik....(muggsoppfrabrikken)
Et sitat fra NA24 angående LO, YS, NHO og streik:
"Busselskaper og luftfart holdes utenom."
I første omgang vel?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.