Fangeflyet - igjen...

Og det mystiske flyet er igjen toppsak i Aftenbladet.

Om flyet faktisk fraktet fanger så ville vel neppe Rumsfeld bekreftet dette. Han vet selvsagt ingenting om flyet, og Pentagon kan heller ikke gi en forklaring på hva flyet gjorde på Sola. Når man får slike svar så er det kanskje ikke så rart at Aftenbladet og andre medier, deriblant amerikanske, tar saken opp igjen. Om flyet bare hadde en uskyldig fuelstop på hjemreise etter vedlikehold i Romania så burde jo amerikanske myndigheter ikke ha problemer med å bekrefte og dokumentere dette. Synes det er merkelig å sende en vanlig MD80 rundt halve kula for å få gjennomført vedlikehold når dette enkelt kan gjøres i USA. Det kan like gjerne være en cover story som amerikanerne er svært flinke til.

Jeg har lagt merke til at man her i forumet er svært så overbevist om at dette er en uskyldig sak, men jeg er ikke så sikker lenger...

Det er vel helst meg det siktes til ... :hi2

Det er ikke saa rart at maskinen sendes halveis 'rundt kula' naar eieren selv eier verkstedet. Det er heller ikke uvanlig at dette gjoeres av andre .. f.eks. ble et par at ATA's 737'er sendt fra USA til Singapore for klargjoering foer de endte hos GOL i Brasil.

At ikke Rumsfeld og kumpaner klarer aa finne ut av dette er latterlig .. men er vel en bekreftelse paa at maskinen var i 'privat' aerend og ikke i offentlig. Jetran/Almeda virker som en temmelig tilbaketrukket forretning og de har vel bare arkivert forespoerselene under 'I' for 'idiotisk'.

Merker meg foroevrig at iallefall noen av opplysningene mine finner veien ut i pressen .. :biggrin

Stå på MOW!!! Dette begynner snart og bli pnling for Aftenbladet...(...ikke bare dumt!)

Vel det er noe muffens her. Når et ukjent utenlandsk fly lander på norsk jord, og norske myndigheter ønsker å få klarhet i hvilke hensikter flyet hadde og eventuelt hvem som befant seg ombord, så er det vel det minste man kan forlange at den ansvarlige eier eller bruker av flyet gjør rede for seg...her er det helt tyst. Nok et typisk eksempel på amerikansk frekkhet og arroganse etter min mening.

Men her er det bare for norske myndigheter å sette hardt mot hardt, enten får vi en troverdig forklaring ellers så blir det slutt på denne merkelige amerikanske trafikken via norske flyplasser...no permission to land, if you try our F16s will shoot you down :smokin

Du har helt rett, og det svaret kommer nok. Om tre maaneder. Du maa huske at vi her snakker om en henvendelse til verdens stoerste byraakrati. Og saken er neppe betraktet som noen hastesak heller ... Jeg ville selv funnet det langt mer interessant hvis Rummy faktisk hadde kjent til saken ..

Dette blir jo artigere og artigere.

Lurer på om jeg skal tilby Hr. Helgesen en liste over disse mystiske flyene som har besøkt Sola. Jeg kan provide reg., ankomst-/avgangstidspunkt, hvor de gikk/hvor de kom fra, samt hvem flyene opererer for i dag.

Uansett, jeg syntes fortsatt det er rart at Aftenbladet er mer opptatt av dette enn STP.

:cheers:

I tillegg har vel norske myndigheter indirekte godkjent dette ved å ta betalt i landingsavgifter...

Morsomt at noen fortsatt ser spøkelser...:wow: :hoho :wow:

"Man vet ikke hva man ikke vet" uttaler Rumsfeld med fynd og klem, og alle smiler og nikker. :devot:
Måten Rumsfeld besvarte spørsmålene på ifølge TV2 og Stavanger Aftenblad, gjør at jeg i alle fall ikke vil påstå hundre prosent at mannen har rent mel i posen. Amerikanerne har altfor lang tradisjon med dekkoperasjoner og hemmeligholdelse til det. Ikke ville han eller vår egen forsvarsminister si noe om hva slags avtale de skrev under på i dag når det gjelder forhåndslagringen heller, bortsett fra at det bl.a. "har med terrorbekjempelse å gjøre".
Det er bra at i alle fall noen stiller spørsmål, selv om det i ettertid evt. kan vise seg at de har sett spøkelser. Foreløpig velger jeg å stille meg ytterst avventende ...

Måten Rumsfeld besvarte spørsmålene på ifølge TV2 og Stavanger Aftenblad, gjør at jeg i alle fall ikke vil påstå hundre prosent at mannen har rent mel i posen.

Rumsfeld har aldri rent mel i posen. Han er like troverdig som ... Stavanger Aftenblad? :smokin

Jeg anner ikke hvor mange fanger som fraktes rundtomkring men mistenker det er en god del. Det hadde vært utrolig rart om Rumsfeld hadde kent til alle flygninger. Han har nok mye annet å gjøre og ikke tid til å drive "reisebyrå" i tillegg. som Adreas sier hadde vært veldig suspekt om han faktisk hadde vist noe om flyet.
Det lander stadig vekk alle slags merkelige fly i Norge. Det vitner alle observasjoner her på forumet om. Og da er jeg sikker på at ikke halvparten er nevt engang. Senest i dag landet den på OSL f.eks. N124DT Også et Amerikanst fly. Det er fali' det! Eller?

Laurenz

Ooo.. fra mitt område. Nei da er det ikke fali' :D

Sikkert noe IT-biz folk. (Silicon Valley) Kanskje McAfee? Apropos konspirasjonsteorier, flere enn meg som tror disse firmaene produserer virus selv?? :spin:

Originally posted by OMW
Ooo.. fra mitt område. Nei da er det ikke fali' :D
Hawaii ditt omraade???? ;)

Registered Owner

Name AIR TROXEL LLC
Street 75-5710 MAMALAHOA HWY
City HOLUALOA State HAWAII Zip Code 96725-9630
County HAWAII
Country UNITED STATES

Kom forresten over dette i rapporten om LN-ONI

Owner: LN-ONI Heliair Leasing Limited
Ugland House, South Church Street,
Georgetown
Grand Cayman, Cayman Islands
British West Indies
Operator: Norsk Helikopter AS
Postboks 171
4097 Sola
Norway

Er vel strengt tatt norsk dette også? :)

At saken fortsatt tåkelegges kan tyde på at noen med innflytelse ikke ønsker oppmerksomhet rundt flyet og dets oppdrag.

Å kjære vene. Kan noen vennligst sende journalisten en mail med link til denne tråden? Stavanger Aftenblad latterliggjør seg selv på en måte som gjør at de også melder seg helt ut som noe som kan likne på en seriøs avis. :sarc

Hadde de bare vært smarte nok til å la saken forbigå i stillhet... Her må de da snart forstå at de ble tatt med buksa nede mens de forsøkte å oppkonstruere en sensasjon. Hvordan kan man forvente at Rumsfeld skal vite om samtlige hvor amerikanskregistrete fly er og hva de gjør til enhver tid?

Hvis Stavanger Aftenblad er useriøs, hva skal man da si om VG? :biggrin

Det er kanskje mer grunn til å tro at det er USA som ble tatt med buksa på leggen her, dersom de driver med fangetransport via flere land i det skjulte. Vi venter på et svar om hvilket oppdrag flyet hadde på denne turen, vi snakker tross alt om et fangetransportfly som sikkert også er innredet deretter. Men om det er snakk om en hjemtur etter overhaling så kunne amerikanerne sjekket og bekreftet dette på no time...særlig ettersom Rumsfeld selv har kommentert saken.

Helt forståelig at media blir mistenksom og vil grave videre i dette. Og det er journalister som Helgesen i SA avisene trenger, tøff nok til å spørre Rumsfeld rett ut...men svaret var jo ikke særlig uventet da.

Rumsfeld har aldri rent mel i posen. Han er like troverdig som ... Stavanger Aftenblad? :smokin

:spin: He-he! Det kan jo vise seg at du har rett!

Trety:
At Rumsfeld ikke går rundt med full info oppi hodet sitt om fly og -bevegelser er jo ikke noe oppsiktsvekkende. Det som er mer tvilsomt, er at verken han, Pentagon, "andre amerikanske myndigheter" eller ambassaden har greid å finne ut av saken. Jeg tror ikke noen tjener på å gå altfor høyt opp på banen nå, før det kommer et svar man kan "leve med".

Edit: La til Pentagon (slik det sto i artikkelen).

I min lille verden sitter jeg og er nervøs, nervøs med tanke på hva Tyskland og Kina har på gang...
Har sett en rekke bilder fra airliners.net hvor Lufthansa sender en rekke 747 til maintance i Kina. Siden de sikkert kan ta maintence selv så er dette særdeles spesielt og jeg tror med sikkerhet at vi alle bør gå under jorda med en gang...
:wow:

Skal be min bestemor (som bor i Stavanger og abonnerer på aftenbladet) om å tipse postmannen (budbringeren) så dette kommer frem....kanskje står det å lese om det allerede i morgen:up:

Nei, ærlig talt... dette er nok et eksempel på de norske venstrevridde pressen som skal lage oppgulp..

Skål:cheers:

Back