Familie på 4 til Orlando i August?

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Familie på 4 til Orlando i August?

Jeg har en kollega som skal til Orlando 1-14 august.
Det er 2 barn og to voksne.
Jeg får best pris på 26500.-, noen som kan bedre?

Last edited:
Re: Familie på 4 til Orlando i August?

Du spesifiserte ikke. Men er det riktig å anta at de skal fra OSL til MCO?

Et kjapp søk ga meg samme pris som deg, 26K

Finner heller ikke noen bedre pris, men avhengig av barnas alder kan det jo kanskje være greit å øke med et par tusen, og redusere reisetiden?

Huffameg... Litt av en varm og fuktig tid man planlegger en tur til sumpen Orlando...

Huffameg... Litt av en varm og fuktig tid man planlegger en tur til sumpen Orlando...

Tenkte akkurat det samme! Merkelig hvordan mange nordmenn har fått det for seg at FL må være herlig om sommeren, når sannheten er at det er heslig varmt og klamt. Da ville jeg heller anbefale folk en tur til CA og omeng.

Helt enig. Florida holder ihvertfall jeg meg unna fra april til og med september. CA er som du sier tingen.. Men det ble jo litt OT

Jeg har gitt de råd om å holde seg unna selv, men har de noe vett i hodet? :rolleyes:

Kom over en bra en med US til 24000 og da satt den..

Skal selv en tur til Orlando i midten av juli, etter å ha vært en uke i Connecticut.

Hvor anbefaler dere å bo? Vi skal blandt annet besøke Disney World.

Andre

Hvor anbefaler dere å bo? Vi skal blandt annet besøke Disney World.

Andre

Hvis dere skal til Disney i juli, vil jeg anbefale å finne hotell så nær som mulig. Kjøp fleksible billetter og gå til parken tidlig og sent på dagen. Ta noen timer ved poolen midt på dagen. Det er varmt, fuktig, klamt og køene er LANGE, så store mengder tålmodighet bør også medbringes ..

Hvis du er i god form og under 90 år så klarer du Florida fint på denne tiden (selv om selvfølgelig det ikke er optimalt) Det er langt fra så "ille" som i Singapore, Thailand osv..

Eneste jeg ikke er så begeistret for er hurricanene.

Høres fornuftig ut LN-MOW, takk for tipset:)
International Drive kan være et greit sted å bo.
Kan være ok å komme seg en tur på hotellet for en dip in the pool ja kanskje.

Skal du effektivt kunne ta et avbrekk midt på dagen må det vel være best å bo "on-property", på et av Disney sine hoteller/resorts? Tar fort mye tid inn og ut ellers... Mener det er egen åpningstider før/etter de vanlige tidene også for dem som bor på Disney-hoteller.

Vi var der i februar, og da var klimaet veldig behagelig - men selv da var det brysomt mye folk i Magic Kingdom, riktignok var det Presidents Day-uken.

Ville ikke campet på International Drive. Som flere her sier, hold deg til properties som ligger i tilknytning til Disney World. Prisene der er helt greie

Har ikke vært der selv, men anekdoter jeg har hørt tilsier også at man bør holde seg til Disneys egne om man vil bruke tiden effektivt.

Jeg finner heller ikke noen bedre pris på flyreisen, om dere ikke absolutt må bo på inne i Disney så kan dere finne flotte hus og leiligheter på denne siden: http://www.moremouse.com/
Vi fant et hus der og det fungerte flott for oss. Vi tilbrakte nesten 3 uker av sommeren 2008 i dette huset:
http://www.celebrationsvillas.com/
Vi hadde leiebil og kjørte fra huset til Magic Kingdom på ca 20 min.

Skulle ha lyst på litt shopping så har vi gode erfaringer med dette kjøpesenteret

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

Uansett hva dere velger så ha en flott tur til Orlando.

Back