Fagligt møde/forsinkelser i CPH

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Fagligt møde/forsinkelser i CPH

Kan forstå at bagage-folkene i CPH har nedlagt arbejdet og gået til fagligt møde...

Indtil videre er der en del afgange med next info 21.00 og 21.30...

Nogen der kender baggrunden for denne arbejdsnedlæggelse?

Troede ellers vi var ved at være fri for den slags efterhånden :cry:

Re: Fagligt møde/forsinkelser i CPH

pokkers....det kommer til at give travlhed imorgen...ja jeg tænker altså på dem der kommer til at mangle deres bagage i aften...sidste gang det skete tog det 3-4 dage
at få afviklet alt manglende bagage
Hilsen
ole

pokkers....det kommer til at give travlhed imorgen...ja jeg tænker altså på dem der kommer til at mangle deres bagage i aften...sidste gang det skete tog det 3-4 dage
at få afviklet alt manglende bagage
Hilsen
ole

Heldig hvis det bare er bags du mangler, her mangler vi i tilleggg 1 stk fly.
Om de er mine kollegaer så må jeg si at de høster -0 sympati for disse idiot tingene sine. Faglig møte kl2100, MY :mol

Og nu begynder aflysningerne også at komme. SK er på 6 aflysninger indtil videre. Fruen havde planlagt afgang kl. 20.55 og nu er next info 22.30. Ikke meget mere tid at give af når de i forvejen kun havde 7 timer natstop :(

Tåbeligt med sådanne aktioner :headbang

Stadig ingen info på cph.dk

Ser ud til at det er SGS der har nedlagt arbejdet:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1533832.ece

Men ingen info om hvad det handler om - og så bliver det i mine øjne for dumt:

- Jeg kan bekræfte, at de er gået til fagligt møde. Vi ved ikke, hvad det handler om, for de har ikke fortalt os noget, siger SAS' kommunikationschef Mikkel Trane til ekstrabladet.dk.

OMG. Jeg er glad de andre skandinaviske landene ikke har fagforeningskultur på linje med 3F Kastrup. Håpløst - og hadde jo vært kjekt å vite hva de demonstrer mot nå.

For tunge kofferter?

(De sponset annonser i dagsavisene i Danmark for noen år siden hvor de henstilte folk til å pakke lettere - de bryr seg om det meste...)

OMG. Jeg er glad de andre skandinaviske landene ikke har fagforeningskultur på linje med 3F Kastrup. Håpløst - og hadde jo vært kjekt å vite hva de demonstrer mot nå.

For tunge kofferter?

(De sponset annonser i dagsavisene i Danmark for noen år siden hvor de henstilte folk til å pakke lettere - de bryr seg om det meste...)

Ja 3F er på mange områder bindegale :headbang

Nu 9 stk. SAS-aflysninger, mon ikke der er flere på vej. Stadig en del med "next info at" - heraf 10 stk. med next info 22.30 - mon ikke en del af dem også bliver aflyst :cry:

Tåbeligt at påføre sin arbejdsgiver tab og genere sine kunder - specielt når ingen ved hvorfor...

Last edited:

Hva i hel**** er det de holder på med der borte? Dette er jo helt sykt. De påfører sin arbeidsgiver som i utgangspunktet sliter, enda større tap! Jeg synes man skal sparke alle som ikke gjør den jobben de er satt til å gjøre!

Og nu 12 SK-aflysninger fra CPH siden kl. 19.00.... and counting...

Jeg håber godt nok de har en rigtig god grund - absolut ingen sympati for sådan en aktion.

Hva i hel**** er det de holder på med der borte? Dette er jo helt sykt. De påfører sin arbeidsgiver som i utgangspunktet sliter, enda større tap! Jeg synes man skal sparke alle som ikke gjør den jobben de er satt til å gjøre!

Vedder en tier på at diskusjonen internt i styret/ledelsen ang salg av SGS bare forsterkes av dette og VIL bli diskutert.

SAS kan ikke fortsette å ha handling av et selskap som kan "stenge" all SAS trafikk ved å
ha i en overenskomst at de kan ta "faglig møte", et begrep som har fulgt CPH i alle disse år.

Da er det vel bedre å ta et skikkelig oppgjør ( og masse problem)å bli kvitt dem, eller kreve å få fjernet dette punktet i kontrakten de har med SGS

Men det er nå bare MIN meing..

Da var de iallefall tilbake i arbeidet,for better or worse:headbang

Vedder en tier på at diskusjonen internt i styret/ledelsen ang salg av SGS bare forsterkes av dette og VIL bli diskutert.

SAS kan ikke fortsette å ha handling av et selskap som kan "stenge" all SAS trafikk ved å
ha i en overenskomst at de kan ta "faglig møte", et begrep som har fulgt CPH i alle disse år.

Da er det vel bedre å ta et skikkelig oppgjør ( og masse problem)å bli kvitt dem, eller kreve å få fjernet dette punktet i kontrakten de har med SGS

Men det er nå bare MIN meing..

Nå er vel ikke dette noe særegent for SK i DK, trodde det var noe "alle" fagforeninger der hadde avtale om, såkalt faglig møde, hvor alle forlater sine posisjoner. Nei, la dem få det slik som her, har du fri kan du gå, hvis ikke så se til f... til å jobbe gutt

Da var de iallefall tilbake i arbeidet,for better or worse:headbang

Venter i spænding på at de kommer med en ualmindelig god forklaring på hvorfor de ikke gider passe deres job...

Det er ihvertfald ikke meget sympati de scorer hos hverken pax eller kolleger i andre dele af koncernen....

Det er flaut å jobbe i samme selskap som slike tullinger! De ødelegger hele selskapet. Outsource hele driten.

Venter i spænding på at de kommer med en ualmindelig god forklaring på hvorfor de ikke gider passe deres job...

Det er ihvertfald ikke meget sympati de scorer hos hverken pax eller kolleger i andre dele af koncernen....
'

Vel, med fare for å piske i opprørt vann, kanskje er det du som "mister" sympatien over et fagligt møde engang. Dere har det for godt med henblikk på slike muligheter.
Dette var noe som man i 2011 burde vært spart, arbeidskonflikter, streiker, ja.... Men gjør den lidende 3de part den tjenesten og varsle det på forhånd.
Er vel ikke noe, selv i DK som er SÅ viktig at en må rømme fra jobb kl 1930 en torsdag aften for å diskutere.
Akkurat da er det ikke dejlig å være norsk ( ehh pax ) i DK

'

Vel, med fare for å piske i opprørt vann, kanskje er det du som "mister" sympatien over et fagligt møde engang. Dere har det for godt med henblikk på slike muligheter.
Dette var noe som man i 2011 burde vært spart, arbeidskonflikter, streiker, ja.... Men gjør den lidende 3de part den tjenesten og varsle det på forhånd.
Er vel ikke noe, selv i DK som er SÅ viktig at en må rømme fra jobb kl 1930 en torsdag aften for å diskutere.
Akkurat da er det ikke dejlig å være norsk ( ehh pax ) i DK

Det er vi jo helt enige om. Som jeg skriver andetsteds, så har jeg ingen sympati for sådanne aktioner som denne.

Enig i at strejker kan være et sidste våben når de er varslet og ifm. fastkørte forhandlinger. Som udgangspunkt er jeg af den opfattelse at der sjældent kommer noget godt ud af det, men at det i meget sjældne tilfælde kan være nødvendigt.

Men at nedlægge arbejdet for at holde et møde - og endda uden at hverken varsle eller oplyse grunden for det - er tåbeligt. Det kan de gøre i deres fritid efter min mening. Eller vent til efter dagens sidste afgang, så er der god tid til det, men tvivler på det var så vigtigt at de ikke hellere vil hjem. Tvivler også på der er mange af dem der har fri i aften, som er mødt op til mødet.

Det er flaut å jobbe i samme selskap som slike tullinger! De ødelegger hele selskapet. Outsource hele driten.

De outsourcede kan også holde faglige møter, så hva hjelper det?

De outsourcede kan også holde faglige møter, så hva hjelper det?

Forskjellen er vel blant annet at da vil SAS ha en kontrakt med et eksternt firma som har forpliktet seg til å levere en viss tjeneste. Om det eksterne firmaet da velger å gjennomføre møter og ikke levere avtalte tjenester til SAS, så vil de bli erstatningsansvarlige overfor SAS, som da i allefall vil få sine utgifter dekket.

Last edited:
Back