Færøyene, Island og Grønland?

Islending

ScanFlyer Silver
Færøyene, Island og Grønland?

Hei. De siste par nettene har jeg lagt i sengen uten å få sove, og funnet ut at jeg har lyst på en "atlantisk" ferie neste sommer.

Da har jeg tenkt at jeg ville fly BGO - FAE - RKV med Atlantic Airways som koster fra 2372 DKK, og RKV - Grønland med Flúgfelag Íslands (til en av disse byene: Narsarsuaq, Nuuk, Ilulissat, Ittoqqortoormiit). Priseks. RKV - GOH - RKV 54910 ISK (ca. 2698 NOK) i slutten av juli. Hjemveien tenkte jeg å fly Icelandair KEF - BGO for 1031 NOK én vei.

Jeg lurer på om dere har noe tips til hvilke aktiviteter som kan gjøres i de forskjellige destinasjonene, og hvilke byer jeg bør besøke, hvor lenge jeg bør være på de forskjellige stedene (vil helst ikke være vekke mer enn 3 uker pga. jobb) og hvilken by i Grønland jeg bør fly til fra RKV?

Jeg har egentlig ikke gjort noe research for denne turen, da den nettopp poppet opp i hodet mitt et par netter siden, og det fremdeles er god tid til sommeren kommer. :)

Takker for tips! :D

Last edited:
Re: Færøyene, Island og Grønland?

Har ikke noen andre tips enn: DEL! :) Jeg og en del studiekamerater har utrolig lyst å reise til Færøyene og Island (og jeg har jo min store drøm om å dra til Grønland) - men det kosta mucho penga. Spesielt Færøyene, fant vi ut.

Dere må jo bare være med! The more the merrier! T/r fra Bergen til alle disse stedene blir jo bare 6289 NOK! Det er jo "ikke" så mye mer enn den Norge-rundt billetten din kostet! :)

Er fortsatt lenge til sommeren, hehe.

Tenkte å reise litt rundt i Island også, da jeg har familie mange steder i landet. Lenge siden jeg har gjort det.

Last edited:

Hva ble det til, Islendingen? ;)

Merker det frister med en tur til Ilulissat, dog jeg vet ikke når på året er best - det virker som feb-september basert på tours som avholdes. Flybillett er minst 7500 tur-retur fra/til CPH, så det blir fort litt stivt :)

Back