Fabelaktig Onsdag?

Tjab

Upgrade me....
God morgen fra KSU.
Har startet kontoret kjempetidlig, da kroppen bare våknet. Sikkert ett tegn på ett eller annet?

Kanskje har akkurat du en fabelaktig Onsdag i dag?

God onsdag fra tbanen. Dagvakt venter, blir det som i går blir det rolig og greit. Blir en treningsøkt etter jobb så da er onsdagen komplett .

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Klart onsdagen er fabelaktig - den er jo midtveis i arbeidsuken. Snart klar for å ta banen opp til jobb:-) Lunsjmøte med et stort norsk flyselskap i dag. Siden det er onsdag så blir det vel også en treningsøkt på Nordstrand i kveld.

Fabelaktig morgen fra Lillestrøm også. Her venter tur med et blått flyselskap ned til Aarhus og en laaaaaang jobbdag der. Blir sent i køya i kveld.

Men det meste av det blir riktig spennende, spennende så da blir nok dagen riktig så fabelaktig her også.

God onsdag!

Altså før kl 0800 mener jeg det er utenkelig å vurdere en dag som fabelaktig.
Han som fant opp det med å stå tidlig opp burde vært skutt. Minst twice!

Men man er ute av dyna og nogenlunde klar for å starte dagen. Første post på programmet er å kjøre noen dovne ungdommer, deretter å kontorere. Så det så!

Hæppi lillelørdag!

Mornings fra kontoret. Venter bare på IT skal komme, da den store skjermen nekter å snakke med PCen...skal jeg sitter på liten skjerm kan jeg like gjerne være hjemme. Så får jeg se om jeg gidder returnere etter lunsj. Løpetur i kveld, selv om jeg føler former en sånn passe. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret.. Godt å være her igjen. Kan si hva du vil om disse elektriske bilene.. Men å sette seg inn i en isfri bil på 24 grader er litt deilig.

I kveld er det bestilt spareribs og pommes frites, så da blir det vel det. nyt den deilige høst-dagen.

God morgen fra kontoret.. Godt å være her igjen. Kan si hva du vil om disse elektriske bilene.. Men å sette seg inn i en isfri bil på 24 grader er litt deilig.

I kveld er det bestilt spareribs og pommes frites, så da blir det vel det. nyt den deilige høst-dagen.

Apropo elbiler og kritikk….

Satt og så på Top Gear, ahem, jeg mente Grand Tour, i går med gubben. Har - til tross for at jeg er sånn grønn raddis blitt - egentlig alltid syntes det var morsom underholdning med fine reisemål, ekstrem kvalitet på klipp og lyd. Den siste turen deres derimot, wow det var skikkelig nedtur. 3 skikkelig gæmliser med et par biler som selv en bilinteressert person må google for å realisere at du selv må være høggammel for å i det hele tatt kjenne til, reiser gjennom et utviklingsland, velter seg i luksus mens fattige mørkhudede barn står langs veikanten, hadde ett ekstremt behov for å fortelle alle at «all kritikk = we don’t care» (jeg forteller mine barn på 2 og 4 at alle som roper høyt «jeg bryr meg ikke» er de som bryr seg aller mest) - og her kommer tematikken… Elbil. Hele episoden var bare bæs om hvor idiot elbil var. Sånn, til en sånn eksepsjonell grad, at jeg ble flau av at en mann som ser mer gravid ut enn meg i uke 42 med ekstra fostervann, sitter i en gammel forbrenningsbil og klager på at elbiler ikke lager brum brum. For et nivå…

Måtte nesten skru av når de helt meningsløst kjørte en VW Käfer av en klippe i en nasjonalpark i Afrika - bilen i full drift, sprutet bensin overalt ned hele fjellsiden, knustes med glass, metallbiter og plastikbiter eksploderende overalt ned hele den frodige fjellsiden. Alle som har sølt bensin på gress i hagen vet at det dreper alt. Og jeg regner med de hyret inn noen stakkars fattige folk til å forsøke å plukke opp alt søppelet som spredtes overalt, men aldri i verden om alt ble fjernet. Merkes det at jeg er skikkelig skuffa? Dayum.

Apropo elbiler og kritikk….

Satt og så på Top Gear, ahem, jeg mente Grand Tour, i går med gubben. Har - til tross for at jeg er sånn grønn raddis blitt - egentlig alltid syntes det var morsom underholdning med fine reisemål, ekstrem kvalitet på klipp og lyd. Den siste turen deres derimot, wow det var skikkelig nedtur. 3 skikkelig gæmliser med et par biler som selv en bilinteressert person må google for å realisere at du selv må være høggammel for å i det hele tatt kjenne til, reiser gjennom et utviklingsland, velter seg i luksus mens fattige mørkhudede barn står langs veikanten, hadde ett ekstremt behov for å fortelle alle at «all kritikk = we don’t care» (jeg forteller mine barn på 2 og 4 at alle som roper høyt «jeg bryr meg ikke» er de som bryr seg aller mest) - og her kommer tematikken… Elbil. Hele episoden var bare bæs om hvor idiot elbil var. Sånn, til en sånn eksepsjonell grad, at jeg ble flau av at en mann som ser mer gravid ut enn meg i uke 42 med ekstra fostervann, sitter i en gammel forbrenningsbil og klager på at elbiler ikke lager brum brum. For et nivå…

Måtte nesten skru av når de helt meningsløst kjørte en VW Käfer av en klippe i en nasjonalpark i Afrika - bilen i full drift, sprutet bensin overalt ned hele fjellsiden, knustes med glass, metallbiter og plastikbiter eksploderende overalt ned hele den frodige fjellsiden. Alle som har sølt bensin på gress i hagen vet at det dreper alt. Og jeg regner med de hyret inn noen stakkars fattige folk til å forsøke å plukke opp alt søppelet som spredtes overalt, men aldri i verden om alt ble fjernet. Merkes det at jeg er skikkelig skuffa? Dayum.

Da skal jeg ærlig innrømme at jeg sier biler skal ha bensin for å tøffe meg.. En Taycan overgår Panamera på alle nivåer bortsett fra lyd og rekkevidde - Den er til og med dobbelt så pen.. Dobbelt!!!.. Husk at vi menn har fint lite igjen å bruse med fjøra på, så hvis vi snakker om bensin, IPA og biff så er det et rop om hjelp.;)

God morgen fra Stavanger. Her er en hjemme igjen etter en snarvisitt innom gamlekontoret på Sola, alltid kjekt med kaffeslabaras med gutta der.
Nå blir det Teams møte. Etter det luftetur i byen sammen med datter.
Ha en fin fin onsdag :)

Forhåndsvarming av bil handler vel mer om teknologi enn drivstoff. Klarer det (i blant) både med dagens bil som er en elbil og bensinbilen jeg hadde i 2019. Fra samme produsent forresten, men vet ikke om det egentlig har blitt mer brukervennlig, eller bare jeg som er IT kløne i blant.

Forskjellen er dog et bensinbilen sånn halvveis hørtes og luktet som en liten APU når den fyrte opp webastoen i garasjen :p

Elbil, ja…

Miljøgevinsten er vel avhengig av måten batteriene produseres på. Visstnok mye uggent både i utvinning av mineralene og produksjonssyklusen til bilene.
For et par år siden så jeg en elbil måtte bikke over 60-70.000 km kjøring før regnskapet begynte å nærme seg null ift. utslipp fra en tilsvarende fossilbil.
Mulig det har blitt bedre i det siste.

Nuvel. Guffen, tåkete høstmorgen her i Tujaland, men garasjen holder ca 17,5 grader etter at sameiets styreleder fikk ordnet med en luftekanal ut der for spillvarmen i bygget. Så da kan kupévarmeren hvile til man besøker koldere deler av landet. For eksempel Holmenkollåsen.

Attachments

• IMG_2985.jpg
    IMG_2985.jpg
    91.4 KB · Views: 199
God ettermiddag her i sone +7.

Sein lunsj nettopp inntatt og vi sitter her å finpusser på en slagplan for kvelden og helgen. Resten tar vi som det kommer. Ellers, går nå dagene når vi koser oss.

Må bare nevne at roaming med Airalo er det beste tipset jeg har fått her inne. 1/6-del av prisen til Telenor sin roaming pakke. Takk til vedkommende.

Morn fra Forus,
Her er vi halvveis i arbeidsdagen og tid for lunsj her i prosjektet.
Deretter et par teammøter med leverandøren i Brasil før dagen er over .
Ha en fortsatt fin dag

G'morgen, ja .. men fabelaktig? Meh - var innom Dr Acula og fikk en nål i armen på morrakvisten .. Resultatet skal diskuteres om en ukes tid. spørs om DET blir så femmenalt .. Men inntil da, kanskje.

Har startet kontoret kjempetidlig, da kroppen bare våknet. Sikkert ett tegn på ett eller annet?

At du er frisk?

og klager på at elbiler ikke lager brum brum. For et nivå…

.

Vel - jeg fikk en tur i en elektrisk Mustang for en tid siden, og må si at den uten lyden, ikke er stort annet enn en hvilken som helst annen elbil ... Bare karosseriet som skiller. Så ja - klagen er helt klart relevant.
Det øvrige er kanskje en annen historie ...

Ellers nærmer det seg VPN-tid .. Men først skal kaffetrakteren småkoses litt med ..

God dag fra Riksen.

Det har vært noen tøffe dager i det siste og natt til i går måtte jeg akuttinnlegges på sykehuset. Undersøkelsene viste at det var noe greier som hadde rotert på seg nedi der. Dette var noe greier de satt inn ved forrige operasjon. Dette må fikses gjennom en operasjon og i formiddag ble jeg lagt på operasjonsbordet og fikk fikset dette. Det var litt snakk om kikkhull men det endte med en åpen operasjon. Jeg er fremdeles på oppvåkningen men skal snart tilbake til posten. Tyskland turen i morgen er selvsagt avlyst. Det tar litt tid å komme seg etter åpen mageoperasjon, men jeg satser på å kvikne til rimelig raskt. Tunge løft må unngås fremover. Det kan jo også ha sine fordeler når kjerringen ønsker at jeg skal hjelpe med å hente tyngre ting for henne.

Attachments

• 1000003958.jpg
    1000003958.jpg
    141.6 KB · Views: 116
Elbil, ja…

Miljøgevinsten er vel avhengig av måten batteriene produseres på. Visstnok mye uggent både i utvinning av mineralene og produksjonssyklusen til bilene.
For et par år siden så jeg en elbil måtte bikke over 60-70.000 km kjøring før regnskapet begynte å nærme seg null ift. utslipp fra en tilsvarende fossilbil.
Mulig det har blitt bedre i det siste.
2 år ifølge guardian, som hadde en ganske balansert serie på det her før jul i fjor: https://www.theguardian.com/busines...rbon-emissions-than-petrol-or-diesel-vehicles

God dag fra Riksen.

Det har vært noen tøffe dager i det siste og natt til i går måtte jeg akuttinnlegges på sykehuset. Undersøkelsene viste at det var noe greier som hadde rotert på seg nedi der. Dette var noe greier de satt inn ved forrige operasjon. Dette må fikses gjennom en operasjon og i formiddag ble jeg lagt på operasjonsbordet og fikk fikset dette. Det var litt snakk om kikkhull men det endte med en åpen operasjon. Jeg er fremdeles på oppvåkningen men skal snart tilbake til posten. Tyskland turen i morgen er selvsagt avlyst. Det tar litt tid å komme seg etter åpen mageoperasjon, men jeg satser på å kvikne til rimelig raskt. Tunge løft må unngås fremover. Det kan jo også ha sine fordeler når kjerringen ønsker at jeg skal hjelpe med å hente tyngre ting for henne.
God bedring! Du er i de tryggeste hender på Riksen så satser på at alt går bra for deg

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Back